سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۰۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، 13آبان هرسال يادآور حوادث مهمي است كه در شكل گيري، مقاوم سازي و تداوم انقلاب اسلامي و شكست توطئه هاي پياپي آمريكا به عنوان نماد امپرياليسم جهاني و نظام سلطه گر و تماميت خواه جهاني نقش اساسي داشته است.
 
تبعيد امام خميني(ره) به تركيه در 13آبان 1343، كشتار دانش آموزان در 13آبان 1357 در دانشگاه تهران كه روز دانش آموز نام گرفت و تسخير لانه جاسوسي در 13آبان 1358، 3رويداد تاريخي است كه نميتوان هيچ يك را ازنظر اهميت نسبت به ديگري مهمتر دانست، چراكه هريك در دوره وقوع تأثيرويژه خود را بر جريانهاي حاكم بر كشور داشته و شرايط را به شكل مؤثري تغيير داده است.
 
سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.
 
واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.
 
 

13 آبان یادآور آزادیخواهی ملت بزرگ ایران است

 
حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت.

وی گفت: روز ۱۳ آبان، روز دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی(ره) است؛روز کشتار دانش آموزان؛ روز تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان مدار و عدالت پناه می باشد؛ این مناسبت ها ایجاب می‌کند که همه باهم فریاد مرگ بر آمریکا سر دهیم.

حجت‌الاسلام منتشلو بیان داشت: ۱۳ آبان یادآور استقلال‌طلبی، اسلام جویی و آزادیخواهی ملت بزرگ ایران است و در این روز ملت ما و به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان باید زیر بار ظلم و خودخواهی مستکبران نروند.

 
13آبان روز استكبارستيزي ملت بزرگ ايران اسلامی
 
 
 مسئول سازمان بسيج جامعه زنان كردستان گفت: روز 13آبان و بهويژه تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 1358 حركت اساسي اي در مسير نفي سلطه دشمنان و صيانت از استقلال ايران اسلامي است.
 
منصوري با بيان اينكه 13آبان روز استكبارستيزي ملت بزرگ ايران اسلامي و روزي ماندگار در تاريخ شكوهمند انقلاب اسلامي است، عنوان كرد: اين روز ملي در تاريخ انقلاب اسلامي همواره نقطه عطفي براي تقابل حق و باطل و زمينه ساز افتخار ايران اسلامي بوده است.
 
اين مسئول اضافه كرد: در13آبان مصاديق استكبارستيزي، وحدت كلمه، انسجام ملي، همبستگي اسلامي، رعايت شئونات اسلامي، تلاش براي تحقق آرمانهاي نظام اسلامي و در مسير علمي و فرهنگي قرارگرفتن نمود عيني مييابد.
 
13 آبان از روزهای افتخارآفرینی است که دانشجویان خط امام و دانش‌آموزان با ایستادگی در مقابل ظلم و ستم راه پیشرفت را بر استکبار بستند و حمایت و پشتیبانی خود را از ارزش‌های دینی و اسلامی نشان دادند. 
 
 
ارسال نظرات