بخش دوم مصاحبه با سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت یزد:
مرکز اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات مصاحبه ای خواندنی را درگفت وگو با سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت یزد تهیه نموده که در ادامه بخش دوم و پایانی آنرا می خوانید....
کد خبر: ۸۷۷۲۰۶۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،" کرمانی نسب" سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت یزد، به ساخت سرود قاصدک ها و دیده شدن آن اشاره کرد وگفت: پس ازساخت این اثر آن را برای خانه موسیقی بسیج فرستادیم که بسیارمورد استقبال قرار گرفت و برای آن نماهنگی ساخته شد .

وی با اشاره به تنوع آثاری که توسط گروه سرود عاشقان ولایت یزد، ساخته شده، اظهار داشت: راهیان نور، اقتصاد مقاومتی، حادثه منا و شهادت شیخ نمرازجمله موضوعاتی است که ما در آثارمان به آن ها پرداخته ایم و دغدغه اصلی ما در ساخت این آثار باور و اعتقاد بچه هایی است که سرود درقالبی

برای بیان حرف ها و دغدغه هایشان انتخاب کرده اند و این را نیز بگویم که سفارشات بسیاری از بیرون به ما می شود اما کارهایی که از مسیر و هدف اصلی مان فاصله می گیرد را نمی پذیریم.

سرپرست گروه سرود عاشقان ولایت یزد، در ادامه سخنان تصریح کرد: افزون بر این که به ساخت سرود می پردازیم وارد مقوله آموزش نوجوانان بسیجی هم شده ایم و به کسانی که علاقه مندند، در زمینه شعر و تنظیم موسیقی و نماهنگ سازی آموزش هایی داده می شود.

ماجرای یک سرود که اثر گذار شد

"کرمانی نسب" درادامه گفت: قبل ازاین که وارد عرصه سرود شوم مسئول کمیته فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) بودم و یکی از شاگردانم هیچ گونه احساس تعلقی به مبانی اعتقادی و دینی نشان نمی داد وتلاش های من نیزدراین مسیر بی فایده بود. روزها گذشت تا فراخوان جشنواره ای درمورد ساخت سرود زده شد وما گروهی تشکیل دادیم ومداحی «امر من و جان ولی» که توسط میثم مطیعی خوانده شده بود را بازخوانی کردیم ویک روزکه به خانه می رفتم دراتوبوس واحد دیدم شخصی همان شعررا برروی اتوبوس نوشته وزیرآن آورده که ازطرف فلانی ومن بعدها فهمیدم که این نوشته مربوط به همان پسری است که ازشاگردانم در کمیته امداد بود و این مسئله مرا بیشتر به اهمیت زبان هنروتوانایی سرود در تأثیرگذاری وا داشت.

سرپرست گروه سرودعاشقان ولایت یزد، تصریح کرد: سرودخوب درناخودآگاه شخص وارد می شود وقابلیت این را دارد که برآن شخص تأثیرگذار باشد و ایجاد افزونه ای به نام نماهنگ نیز این اثرگذاری را دوچندان می کند وخوشبختانه ما درساخت نماهنگ هایمان تا حدودی سعی کردیم از فضای استودیویی فاصله بگیریم وازمعماری غنی وبا ارزش یزد بهره مند شویم.

وی با بیان این که سرود وموسیقی به دلیل جذابیتی که دارد تأثیربسزایی درجذب نوجوانان به مسجد ومسائل اعتقادی ایفا می‌کند، گفت: تأثیری که سرود برنوجوانان می گذارد برخانواده های آن ها نیزاثرگذاراست وخوشبختانه امام جماعت واهالی مسجد آثاربچه ها راحمایت معنوی خوبی کردند وارتباط خوبی بین نسل جدید و نسل قدیم ایجاد شده است.

تمنای یک دیدار

سرپرست گروه سرودعاشقان ولایت یزد ، «تا آسمان راهی نیست» را شعار محوری این گروه سرودعنوان کرد و افزود: تنها آرزو وخواسته نوجوانان اجرا درمحضر رهبرمعظم انقلاب است.

وی به روند تولید دو اثر «آیات سجیل»و « ما از دلاوران کشوریم» که به بخش مسابقه استکبار ستیزی «طبس» راه یافته است، اشاره کرد و افزود: هدف ما درساخت این دواثر نمایش استکبارستیزی ملت ایران بود وبه یاد دارم که سرود " آیات سجیل " را درماه مبارک رمضان وهوای گرم یزد درروزقدس اجرا کردیم . من ازاعضای کوچکترگروه خواسته بودم که آن روزرا به دلیل سختی و فشردگی کار روزه نگیرند اما قبول نکردند وبا زبان روزه ودرجریان راهپیمایی تصاویر نماهنگ را ضبط کردیم وبه یکی از شیرین‌‌ترین کارهای ما تبدیل شد.

"کرمانی نسب" با اشاره به اثر «ما ازدلاوران کشوریم» تصریح کرد: این اثررا نیزدر روز ۱۳ آبان درتکیه امیرچخماق در طول نصف روز با همت بچه ها ضبط کردیم و تصور نمی کردم که روند تولید کار با این سرعت انجام شود ، بحمدالله با ارتباط خوبی که نوجوانان بسیجی با اثر برقرار کرده بودند این اثر به بهترین نحو ضبط شد .

لازم به ذکراست : این گروه درآینده ای نه چندان دوراجرای کشوری خواهد داشت که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات