فرمانده سپاه ناحیه ایلام: باید اقتصادمان را کارآمد، فعال و سودآور کنیم؛ زیرا تا وضع اینچنین باشد هیچ خارجی در ایران سرمایه گذاری نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۷۲۰۲۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ یادواره شهید دانشجو، قدرت اله دلاوری از فاتحان لانه جاسوسی، طلبه شهید ابراهیم صادقی و 22 دانشجوی شهید استان ایلام در محل سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این یادواره سرهنگ قدرت الله کریمیان فرمانده سپاه ناحیه ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: شهداء به درجه ای از معنویت رسیدند که باید آسمانی می شدند. در زمان حیات نیزبرای جامعه سودمند بودند. امروز یادو نام شهداء تلنگری به جامعه است. ورود شهداء به فضای جامعه هر از گاهی حال و هوائی ایجاد می کند که در مسیر انقلاب مؤثر است. خون شهداء قیام عاشورا بود که مسیر ما را مشخص کرد و بعد از 27 سال از دفاع مقدس خون شهداست که همچنان نمود دارد.

سرهنگ کریمیان افزود: همه شهداء نور واحدی هستند که باید راهشان ادامه یابد. تنها پاسخگوی شهداء فقط خداوند است که آنها را در جوار رحمت خود قرار خواهد داد. در جامعه ما آسیب ها زیاد است و با یاد شهداء باید به خود بیاییم. اگر امروز هر مسأله ای در خاورمیانه بدون نقش آفرینی ایران قابل حل نیست بخاطر آن است که شهداء این توان و عزت را به ما بخشیده اند.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام تأکید کرد: اگر محور مقاومت و چشم امید مظلومان هستیم برگرفته از دفاع مقدس است. بحمدالله ایران یک ضلع هندسه قدرت است. امروز منطق یهودی و مسیحی در اداره دنیا شکست خورده است. باید اسلام بر تمام دنیا حاکم شود و آیا با تمام رنجهائی که در راه اسلام و انقلاب کشیده ایم شایسته است که گوشه چشمی به انگاره غلط« ارتباط با غرب» داشته باشیم؟ این صرفاً هیاهویی است که برای هیچ است و ارزشی ندارد.

سرهنگ کریمیان اذعان کرد: باید اقتصادمان را کارآمد، فعال و سودآور کنیم؛ زیرا تا وضع اینچنین باشد هیچ خارجی در ایران سرمایه گذاری نخواهد کرد. آمریکائی که ایران هراسی را در منطقه به راه انداخته است نمی تواند کمک کار ما باشد. آمریکائی که به بهانه های مختلف سعی در حذف ما دارد. ما نباید فراموش کنیمتحریم های ظالمانه و ترور شخصیت ها و دانشمندانمان را، فتنه های 77 و88 را، ماجرای طبس و کودتای 28 مرداد و... را. سابقه آمریکا چیز دیگری می گوید؛ کینه توزی آنها تمام شدنی نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ایلام اظهار کرد: در هرجائی از دنیا توطئه ای باشد، قطعاً دست آمریکا در کار است. ما بدنبال ثبات در منطقه بودیم که آنها داعش و تکفیری ها را بوجود آوردند. با اینکه هسته ای ما تعطیل شد و تحریم ها باقی است، متأسفانه عده ای می گویند برجام عزت آورده و سایه تهدید را از سر ما برداشته است؛ امروز امنیت ما مدیون توان محکم نظامی، دفاع مقدس و خون شهداء و سردار سلیمانی هاست. نه برجامی که بر ما تحمیل شد. در پاسخ به کسانی که منکر نیروهای نظامی و توان دفاعی اند باید گفت: نباید عوام فریبی باشد که نیروی نظامی نداشته باشیم و فردا فردای مذاکره است؛ بلکه فردا فردای مذاکره و فردای موشک است. نباید عرصه دفاعی کشور زیر سئوال برود. هر زمان انقلابی عمل کردیم، دشمن عقب نشسته و هر زمان انفعالی عمل کردیم دشمن جلو کشیده است.

سرهنگ کریمیان با اشاره به اینکه ما هنوز در تمام عرصه ها تحریم هستیم اما چرا دشمن فضای مجازی را و شبکه های مختلف اجتماعی را به روی ما گشوده است، تصریح کرد: فضای مجازی آسیب های زیادی دارد و دشمن به دنبال آن است که با زبان هنر تیشه به ریشه اسلام بزند. متأسفانه حریم هائی که متناسب با فرهنگ ماست دارد به حاشیه می رود. باید تفکر اسلامی ما جهانی شود و با تکیه بر توانمندی داخلی و اقتصاد مقاومتی به راهبرد های رهبری عمل کنیم.

در ادامه برنامه گروه کسری نمایش مسافر حرم را اجرا کرد. حجت الاسلام و المسلمین محمد صارمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام به مداحی و روضه خوانی پرداخت و در پایان نیز از خانواده های معظم شهداء با اهداء لوح تقدیرتجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات