حضرت زینب(س) ارتباط ویژه ای با خدا داشت و همه انسانها باید از زندگانی این بانوی بزرگ اسلام، الگو بگیرند.
کد خبر: ۸۷۷۲۰۰۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهرستان طارم در این مراسم با اشاره به کرامات حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگ اسلام ارتباط ویژه ای با خدا داشت و چه مصیبت ها و اسارتهایی که متحمل نشد بنابراین همه باید مثل این بزرگوار در مسیر زندگی درس پس دهیم.

حجت الإسلام صادقی پور به خطبه های کوبنده بانوی رشید اسلام در مجلس یزیدیان اشاره کرد و افزود: ارائه چنین خطبه هایی نشان می دهد که ایشان هیچ واهمه ای از یزید و یارانش ندارد و خطاب به یزید می گفت تو و یارانت سزاوار سرزنش و ملامت بزرگی هستید.

وی با اشاره به خطبه های حضرت زینب (س) در مجلس یزید، اظهار داشت: این شیر زن کربلا خطاب به یزید گفت، برادر من سید شباب اهل جنت است اما برادران تو کسانی بودند که جیگر کسانی را که به شهادت می رسیدند می خوردند من دختر پیغمبرخدا هستم ولی پدر تو آن کسی است که شدیدترین عرب از نظر جهود و انکار خدا بود و دشمن درجه یک پیغمبر اسلام بود.

حجت الإسلام صادقی پور تصریح کرد: آن بانوی رشید اسلام در خطبه های خود یزید را بدون لقب صدا می زد و خطاب به ایشان می گفت ای یابن الطلقا و حزب شیطان تو آنقدر کوچک و خوار هستی که لیاقت مخاطب شدن مرا نداری ولی پیشامدهای ناگوار زندگی مرا وادار به گفتگو با تو کرده است.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به خواسته های حضرت زینب از یزیدیان خاطر نشان ساخت: از جمله این خواسته ها تحویل پیراهن برادرش امام حسین(ع) بود که مادرش حضرت زهرا(ص) برای ایشان دوخته و در نزد خواهرش به امانت گذاشته بود و دیگری تحویل سرهای مبارک شهدا و گماردن فردی امین جهت بردن زنها به مدینه بود.

گفتنی است، مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) با حضور مسئولین ادارات و جامعه بسیج زنان شهرستان طارم در محل مجتمع فرهنگی هنری شهید بهشتی آب بر برگزار شد.

ارسال نظرات