ما نیازمند تاجران علمی هستیم تا ظرفیت صادرات محصولی همچون مرغ را شناسایی و سپس به سمت صادرات رهنمون کنیم.
کد خبر: ۸۷۷۲۰۰۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سرگردانی مدیریت قیمت مانعی برای صادرات مرغ است، گفت: آمار ثابت کاربردی در زمینه میزان تولید و بررسی نقش واسطه ها درصنعت مرغداری نیازهای بهبود وضعیت مرغداران به شمارمی آید.

علی وقف چی افزود: نابسامانی بازار مرغ با ایجاد هماهنگی موثر میان تولیدکننده،واسطه ها و مصرف کننده به نحو کارشناسانه ای برطرف می شود و این درحالی است که می توان با این اوصاف بازارداخلی و صادراتی مرغ را به نحو منطقی سروسامان بخشیده شود.

وی با بیان اینکه ما آمار کاربردی ثابت در زمینه میزان تولید و نقش واسطه ها در صنعت مرغداری را در اختیار نداریم،تصریح کرد:ما نیازمند تاجران علمی هستیم تا ظرفیت صادرات محصولی همچون مرغ را شناسایی و سپس به سمت صادرات رهنمون کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: تداوم صادراتی محور مهمی در صادرات محصولات کشاورزی از جمله تولیدات طیور به شمار می آید؛زیرا مشتریان صادراتی درگام نخست انتظار دارند تا برطبق نیاز خود تولیدات موردنظر را به طریق پایدار دریافت کنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در مدیریت کشاورزی باید سه مولفه تولید کننده ، واسطه و مصرف کننده مدنظر قرار بگیرد،گفت:عدم تعریف مناسب از این سه مولفه مانعی برای ایجاد آمار دقیق می شود؛بنابراین باید در راستای متصل شدن اصولی حلقه های همچون تولیدکننده، واسطه ها و مصرف کننده اقدامات اصولی تدارک دیده شود.

ارسال نظرات