مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:

حضور 200 نفر در جشنواره قرآنی مدها متان زنجان

200 نفر از فعالان قرآنی در جشنواره مدها متان زنجان حضور داشتند.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۹۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از حضور 200 نفر در جشنواره مدها متان خبر داد و گفت: برگزیدگان مرحله استانی این جشنواره به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

مرتضی مقدمی افزود: یازدهمین جشنواره قرآنی مدها متان در 32 دبیرخانه کانونی کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی مدها متان هر سال به همت ستاد‌ عالی کانون‌های مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و حضور اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدها متان در مسجد پنج تن زنجان برگزار شد، تصریح کرد: این برنامه در رشته‌های ترتیل، قرائت، اذان، حفظ 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه با محوریت امر به معروف و نهی از منکر، تصحیح قرائت نماز، سوره و اذکار نماز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره 200 نفر از فعالان قرآنی حضور داشتند، گفت: این جشنواره در رده‌های سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار شد.

مقدمی با اشاره به اینکه پس از برگزاری این دوره نفرات برتر هر رشته انتخاب و برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند، گفت: در رده سنی زیر 18 سال در رشته ترتیل علی اصغر داوودی، سید امیر حسین غائبی و محمد محمدی رتبه ‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در همین رده سنی و در رشته قرائت مهران خالقی، حسین عباسی و حسین اسدی مقام نخست تا سوم کسب و در رشته اذان سعید اشتری نفر اول، علیرضا موسوی نفر دوم و حسن معصومی نفر سوم شدند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه در همین رده سنی در رشته حفظ 3 جزء یوسف نظری، مهدی طاهری و امیرمحمد غفاری رتبه‌های اول تا سوم را کسب و در رشته حفظ 5 جزء هم امیرحسین غلام‌آزاد نفر اول، امین رضا امیری نفر دوم و امیر محمد قدیمی نفر سوم کسب کردند، گفت: همچنین در رشته حفظ 10 جزء امیرمحمد بیگی نفر اول، محمد مالکی نفر دوم و مرتضی احمدی نفر سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه در رشته حفظ 20 جزء علی غلام آزاد، حسین مهدیخانی و محمد ابوطالبی به ترتیب اول تا سوم معرفی شدند، افزود: در رشته حفظ کل نیز حمد کریمی، مهدی نوری و هادی نوری مقام اول تا سوم را کسب کردند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه در رده سنی بالای 18 سال نیز علی قنبری نفر اول، منصور ندرلو نفر دوم و حمید جهان‌شاهلو و سعید دویران به صورت مشترک نفر سوم سوم در رشته ترتیل شدند، گفت: همچنین در رشته قرائت نیز یوسف قنبری، مهدی کرمی و علی‌اصغر گهواره بند به ترتیب اول تا سوم شدند.

مقدمی با بیان اینکه در رشته حفظ 10 جزء نیز محمدرضا عباسی نفر اول معرفی شد، گفت: همچنین در حفظ 10 جزء امیر محمدی نفر اول، محمدامین نجفی و حسین ابیضی‌مقدم اول تا سوم رشته شدند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه در رشته حفظ کل امیرحسین احمدی نفر اول و محسن حیدری نفر دوم این دوره از رقابت‌ها معرفی شدند، تصریح کرد: همچنین در رشته اذان نیز فریبرز اسکندری، یحیی داداشی و بهنام قنبری نفرات اول تا سوم شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار