مسئول بسیج جامعه زنان سپاه رضوانشهر:

مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در رضوانشهر برگزار می شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه رضوانشهر گفت: در آستانه اربعین حسینی(علیه‌السلام) ، مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) با اجرای گروه شبیه خوانی در مصلی امام خامنه ای رضوانشهر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۹۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

آرزو محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان اظهار کرد: به منظور بازخوانی متن خطبه حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در شام و تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان در جامعه،نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها) به همت  بسیجیان حوزه های خواهران رضوانشهر و پره سر در این شهر انجام می شود.

وی با بیان اینکه مراسم مذکور  روز سه شنبه 11 آبان ماه ساعت15 عصر در  مصلای امام خامنه ای شهرستان رضوانشهر برگزار می‌گردد.

مسئول جامعه بسیج زنان سپاه رضوانشهر افزود: یکی از چهره های برجسته جهان اسلام، به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد در تمام زمینه ها می تواند یک الگو به تمام معنی در همه اعصار مطرح شود، حضرت زینب علیها السلام است.

محمدی ادامه داد:  تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان مسلمان به منظور تبعیت از شخصیت مقاوم و کامل اعتقادی و دینی و انقلابی حضرت زینب(سلام‌الله علیها) و حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی و تطبیق و انتقال ارزش های فرهنگی و اعتقادی و استقاده از الگوی مناسب در سطح زنان جامعه اسلامی از اهداف برگزاری این مراسم است.

فرمانده حوزه بسیج خواهران ادامه داد : حضرت  زینب (سلام الله علیها)، اسوه اقتدار و شکوه برای زنان مسلمان است او ظاهرا اسیر است ولی در عین اسارت امیر است جوانان عزیز تصور نکنند که با حضرت زینب وحضرت فاطمه سلام الله علیهما وسایر معصومین فاصله بسیار دارندونمی توانند مثل ایشان بشوند نه،در همین کشور خودمان افراد زیادی بودند که از این بزرگواران الگو گرفتند وجاودانه شدند.

وی در پایان گفت: این خطبه در قالب اجرای نمایش و با هنرمندی هنرمندان بسیجی اجرا می‌شود که طی آن خطبه‌ خوانی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مجلس یزید به نمایش در می‌آید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار