رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان:
در اربعین حسینی 150 مسجد فعال شهرستان برنامه عزاداری برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۹۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان گفت: اعزام مبلغ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ترویج و تبلیغ معارف دینی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام فیروز خسروی با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت مبلغان نسبت به اعزام آنها به مناطق مختلف در طول مناسبت‌های ملی و مذهبی اقدام می‌شود، افزود: حضور مبلغان در مناطق تاثیر بسزایی در ترویج و تبلیغ معارف دینی دارد.

وی با اشاره به اینکه مبلغان با حضور در مناطق مختلف شهرستان نسبت به تبیین موضوعات روز بر اساس مقتضیات زمانی اقدام می‌کنند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، نماز، حجاب و عفاف، موضوع ولایت فقیه و شرایط منتظران و وظایف آنها از جمله موضوعاتی است که توسط مبلغان اعزامی بیان می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 30 موضوع در اعزام مبلغان مورد توجه قرار گرفته و نسبت به آموزش و تببین آنها در مناطق مختلف اقدام می‌شود، اضافه کرد: قبل از اعزام جلسات توجیهی برای مبلغان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه طی دهه نخست ماه محرم بیش از 440 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان و فعالیت‌های تبلیغی را انجام دادند، افزود: اربعین امسال نیز اقدامات لازم درباره اعزام مبلغان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام 150 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان در ایام اربعین حسینی تصریح کرد: در این ایام در 150 مسجد فعال شهرستان برنامه عزاداری برگزار خواهد شد.

خسروی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی نیز همچون سایر ایام گفتمان‌های موضوعی دینی در مساجد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این گفتمانها با هدف مقابله با جنگ، پاسخگویی به احکام شرعی، بیان موضوعات اجتماعی در قالب جلسات پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس با موضوع جنگ و هشت سال دفاع مقدس در مساجد زنجان گفتمان دینی برگزار شد، تصریح کرد: مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعات مطرح شده در این گفتمان بود.

ارسال نظرات