مسئول بسیج خواهران ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد؛

آئین خطبه خوانی حضرت زینب(س) در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) برگزار می شود

خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج خواهران ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم(ع)از برگزاری آئین خطبه خوانی حضرت زینب(س) در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۴۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ خانم جلیلوند با اعلام این خبر افزود: مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) سالهای گذشته همزمان با روز اربعین برگزار می شد اما امسال مقرر شد این مراسم در سالروز خطبه خوانی حضرت زینب(س) در دوم ماه صفر برگزار شود که به همین منظور، این مراسم روز پنجشنبه 13 آبان ماه جاری با حضور اقشار مختلف بانوان از ساعت 10 تا قبل از اذان ظهر در آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) شهرستان ری واقع در خیابان فدائیان اسلام، سه راه ورامین برگزار خواهد شد.

جلیلوند گفت: به منظور برگزاری باشکوه مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) دعوت عمومی صورت گرفته و از مسئولان و کارکنان ادارات، سازمان ها و مسئولان شهرستان نیز دعوت شده است که در این مراسم معنوی شرکت نمایند.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم(ع) سخنران و حاج علی آیینه چی مداح این مراسم است و یک دختر خردسال در مدح حضرت زینب(س) دکلمه ای را اجرا خواهد کرد. همچنین یک گروه هنری خطبه خوانی حضرت زینب(س) و شهادت ایشان را در قالب نمایش اجرا می کند تا واقعه عاشورا و مصیبت هایی که بر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت گذشت به به تصویر کشیده و جذابیت و اثر گذاری بیشتری داشته باشد؛ همخوانی گروهی، مداحی پسر خردسال و اجرای مسابقه از متن خطبه آن حضرت از دیگر بخش های این آئین معنوی است که در پایان به 12 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

   جلیلوند خاطر نشان کرد: در حاشیه این مراسم، غرفه های مختلف شامل نمایشگاه یادمان شهدای زن، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب و ... در داخل صحن آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) برپا می شود.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار