خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر با بیان اینکه باید ایمان، انگیزه بالا و تلاش همه‌جانبه را حفظ کنیم و به‌کار بگیریم، گفت: فهمیده‌های امروز همانند شهید «فهمیده» دشمن را ناکام خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۰۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در رزمایش پدافند غیرعامل که با حضور ادارات و سازمان‌ها در دبیرستان پسرانه شاهد ملایر به همت حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید نیاوند برگزار شد، اظهار داشت: حرکت، فعالیت و تلاش ما باید برای دشمنان بازدارنده باشد.

وی با بیان اینکه امروز ما از نظر علمی و پژوهشی جز کشورهای پیشرو و برتر هستیم، افزود: آموزش و پرورش باید کاری کند که دشمن را به عقب‌نشینی وا دارد.

امام جمعه ملایر بیان داشت: باید به سرعت این برتری بیفزایم و کاری کنیم که دشمن اگر بخواهد از نظر علمی پیشرفت علمی داشته باشد چاره‌ای جز آموختن زبان فارسی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه ما برای ایستادن در برابر دشمنان باید خود را تجهیز کنیم و استقلال خود را به شکوفایی برسانیم، گفت: یکی از نیازهای ما جامه عمل پوشاندن به پدافند غیرعامل، پویایی و بومی‌سازی اقتصاد است که این مقوله در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

برقراری گفت: اگر از نظر اقتصادی روی پای خود بایستیم و نیازمند به واردات بی‌رویه نشویم، باید اقتصاد مقاومتی را به فعلیت برسانیم، و این نیازمند ورود همه است.

وی با بیان اینکه مخاطبان اقتصاد مقاومتی هم دولت و هم ملت هستند، ادامه داد: این جوانان مومن، مجاهد و خوش فکر صاحب ایده و طرح و برنامه اقتصادی است و ما امروز باید با مشت محکم اقتصادی به دهان امریکا و همه کسانی که این کشور را تهدید می کنند، بکوبیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه برجام را امضا کرده‌اند و به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، گفت: باید جوان خوش‌فکر این کشور و صاحب نظران اقتصادی با تجربه اقتصادی پای کار بیایند و نقشه دشمن را نسبت به اقتصاد ناکام بگذارند چرکه ما از نظر اقتصاد، فرهنگ و مسائل سیاسی و اجتماعی دارای برنامه هستیم.

وی یادآور شد: اگر به برنامه‌های دینی خود عمل کنیم و پایبند به احکام الهی باشیم در تمام زمینه‌ها دشمن را زمین‌گیر می‌کنیم از نظر سیاسی اسلام یک دین سیاست است و ما تجربه حاکمیت پیامبر(ص) اسلام را به مدت ۱۰سال در مدینه و حاکمیت امیرالمومنین(ع) را قریب به ۵ سال در کوفه داریم.

برقراری با بیان اینکه حاکمیت امیرالمومنین (ع) از نظر اقتصادی برای ما یک دستاورد و پشتوانه قوی و یک تجربه موفق است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ۳۷ سال تجربه دارد و می‌تواند از تجربیاتش و حکومت اسلامی پیامبر(ص) استفاده کند و این فکرهای تربیت شده در اسلام امروز می‌تواند هر بحرانی و بن‌بستی را پشت سر بگذارد و راه برون رفت آن را بیابد.

وی با اشاره به اینکه در تمام زمینه‌ها اسلام دست ما را پر کرده است، گفت: مسئله صرفه‌جویی در مسائل اقتصادی را همه مردم و مسئولین باید اساس کار قرار دهند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مسلح شدن به سلاح علم در تمام زمینه‌ها بزرگترین عامل بازدارندگی است، افزود: از نظر نظامی نیز ما باید تجهیز شویم اینکه برخی می‌گویند ما نباید مسائل نظامی و تولید موشکی را توسعه دهیم، کدام کشور این‌ها را تعطیل کرده و به توفیقاتی رسیده‌اند، این به تعبیر مقام معظم رهبری حرف ناثوابی است.

وی ادامه داد: کشورهایی که امروز در دنیا حاکم هستند چپاولگری می کنند و سلطه دارند غالباً نه تنها پیشرفته‌ترین سلاح نظامی را تولید کرده‌اند بلکه به تولید سلاح خطرناک نیز دست زده‌اند و بمب‌های هسته‌ای را ساخته‌اند.

برقراری با اشاره به قرآن کریم گفت: ما باید همیشه آماده باشیم و زمینه عقب‌نشینی دشمن را با تجهیزات نظامی و غیرنظامی فراهم کنیم، این دستور قرآن است.

وی با بیان اینکه همه ما باید احساس مسئولیت کنیم، گفت: همه باید پیشرفت کشور را آرمان خود بدانیم و محور تلاش خود قرار بدهیم، امروز هر گونه تلاشی در راستای استقرار تیری است به طرف توطئه دشمن، این اختراعات، اکتشافات و ابداعات همه، دشمن را مایوس می‌کند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: دشمن دنبال این است که مقالات علمی کشور را مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهد چراکه می‌خواهد فرمول پیشرفت را در عرصه مقاله و پژوهش به دست آورد و در بعضی از دانشگاه‌ها متاسفانه اجازه دسترسی به این مقاله‌ها را پیدا کردند و سپس گفتند اینها همه جعلی و کپی است، آنها می خواهند علوم ما را قبضه کنند و جلوی پیشرفت کشور ما را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: باید ایمان، انگیزه بالا و تلاش همه‌جانبه را حفظ کنیم و به‌کار بگیریم چراکه به دست شما و قلم، علم و فکرشما نقشه‌های دشمن، نقش برآب است و فهمیده‌های امروز همانند شهید «فهمیده» دشمن را ناکام خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات