استاندار گیلان گفت: اگر بتوانیم آن اخلاق اسلامی و ارزشی مورد تأکید امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب را در کارهای خود رعایت کنیم بسیار موفق خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۷۱۸۷۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گيلان، دکتر محمدعلی نجفی در همایش تشکل های دانش آموزی استان گیلان که بمناسبت 13 آبان،روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام پیش رو اظهار کرد: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی یوم الله است.

وی با اشاره به حوادث‌ سه‌گانه‌ ی 13 آبان تصریح کرد: حوادث این روز از تبعید حضرت‌ امام‌ خمینی (ره) در سال‌ 1343 تا کشتار دانش‌آموزان‌ در سال‌ 1357 و تسخیر لانه‌ی‌ جاسوسی‌ در سال‌ 1358، حس استبدادگریزی و استکبارستیزی رادر وجود نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم چنان پرورش داده که در مسیر مبارزه‌ی‌ افتخارآمیز مقابله باسلطه‌خواهی بیگانگان همیشه پیشاهنگ‌ و پیشرو هستند.

دکتر نجفی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان فهمیده، جیرانی و بیش از 800 شهید دانش آموز گیلانی افزود: به یاد داشته باشیم پایداری اندیشه‌های این شهداء زمانی محقق می‌یابد که ما ارزش های اخلاقی، معرفتی و انسانی و حرکت‌های ما در پاسداشت یاد این عزیزان فرا جناحی باشد.

وی با اشاره به حضور با شور، نشاط و هیجان دانش آموزان کشورمان در عرصه های مختلف گفت: این حضور نشات گرفته از الگوهای برجسته در تاریخ انقلاب اسلامی همچون شهید فهمیده هاست.

استاندار گیلان اضافه کرد: اگر بتوانیم آن اخلاق اسلامی و ارزشی مورد تأکید امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب را در کارهای خود رعایت کنیم بسیار موفق خواهیم بود.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دولتمردان در بخش های مختلف از جمله در دیپلماسی کشور تصریح کرد: امروز دولتمردان و سخنگویان شما آینده سازان ایران اسلامی، در حوزه دیپلماسی در کشورهای مختلف در مبارزه با استکبار، اقتدار ملی را فراهم کردند.

وی با تاکید بر حضور تشکل ها در کنار مسولين استاني گفت: از ظرفیت های تشکل های دانش آموزی در کارگروه های مختلف که در استان و استانداری برگزار می شود استفاده خواهد شد.

استاندار گیلان در پایان خودسازی علمی، اخلاقی، معنوی، دینی و جسمی را از تاکیدات مقام معظم رهبری خطاب به دانش آموزان دانست و گفت: برخورداری از این ویژگی ها موجب ایجاد روحیه شاد در زندگی خواهد شد.

 

ارسال نظرات