سیزدهم آبان در تاریخ پرفرازونشیب جنبش دانشجویی مسلمان ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است ،بازخوانی رویدادهای سیاسی اواخر دهه 20و اوایل دهه40 به روشنی نقش و تاثیر استعمار اکبر،آمریکای جهانخوار را در سلطه به کشورمان به خوبی نشان می دهد.
کد خبر: ۸۷۷۱۷۰۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش بسیج نیوز ؛ به مناسبت سالروز یوم الله 13 آبان، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد

                                       
سیزدهم آبان در تاریخ پرفرازونشیب جنبش دانشجویی مسلمان ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است ،بازخوانی رویدادهای سیاسی اواخر دهه 20و اوایل دهه40 به روشنی نقش و تاثیر استعمار اکبر،آمریکای جهانخوار را در سلطه به کشورمان  به خوبی نشان می دهد.

محمدرضا شاه پهلوی معدوم بعنوان بازیگر و مهره اصلی سیاست های آمریکا در ایران با گسترش سیاست سرکوب و اختناق فضای امنیتی را بیش از پیش گسترش داد.

جنبش دانشجویی در این شرایط حساس و در آستانه سفر نیکسون رییس جمهور ایالات متحده به هنگام و به موقع واکنش نشان داد و با اعتراض گسترده در دانشگاه تهران به عنوان فریاد ملت ایران وارد صحنه شد و با اهدای سه شهید رسالت تاریخی خویش را ایفا کرد،به واقع آن سه شهید پاکباخته که توسط رژیم سفاک پهلوی درمقابل پای نیکسون قربانی شدند شاهدانی بودند بر حقانیت تشخیص و حرکت بهنگام جنبش دانشجویی ایران.

بسیج دانشجویی در شرایط حساس و مهم امروزی با بیش از سه دهه از وقوع انقلاب اسلامی ، رصد اوضاع سیاست داخلی و شرایط منطقه ای باید با تقویت بصیرت و دوراندیشی در سایه منویات و راهبردهای ترسیمی از سوی رهبری فرزانه انقلاب ، امام خامنه ای، دیگربار بعنوان نماینده اهل  فکر و اندیشه ی  توده های مردم بر این حقیقت تاریخی اذعان دارد ، که آمریکا همان آمریکای جنایتکار،بد عهد و ستمگری است که بیش از نیم قرن ظلم و عداوت علیه ملت شریف ایران را در کارنامه خویش دارد و دلخوشی ساده انگارانه به این رژیم ظالم بی شک خسارت بار خواهد بود.

در عرصه سیاست داخلی نیز مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادی و بانیان فیشهای نجومی که ضربات بزرگی را به مشروعیت نظام تحمیل می کند وظیفه اصلی دستگاههای مسئول دولتی،قضایی و نظارتی است و باید همگان بدانند که کوچکترین تعلل و سستی در این امر موجبات عذاب الهی را فراهم خواهد کرد.

دیگرباره آحاد ملت شریف ایران را به وحدت کلمه به معنای واقعی دعوت میکنیم و توفیقات همگان رااز درگاه ایزد منان خواستاریم.
 
والسلام علی من اتبع الهدی

شورای تبیین مواضع حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
انتهای پیام/
ا

ارسال نظرات