خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد

برگزاری مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برگزاری مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۱۵۸۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی که در ماه صفر نیز در بخش‌های مختلفی ادامه می‌یابد، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی در راستای اجرای همین سوگواره در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با عنایت به تأکید اهل‌بیت (ع) در روایات مأثوره، مبنی بر اهمیت زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین و اختصاص یکی از علامات مؤمن بودن به قرائت زیارت اربعین، باید در این زمینه برنامه‌های ویژه اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: تمهیدات لازم در خصوص برپایی مراسم عزاداری در روز اربعین حسینی (ع) با قرائت زیارت مخصوص امام حسین (ع) در این روز در بقاع متبرکه دارای ظرفیت در استان سمنان اقدام می‌شود.

واحدی بیان کرد: شهرستان‌های استان سمنان نیز نسبت به برگزاری این مراسم در بقاع شاخص اقدام و ضمن هماهنگی با صداوسیمای مرکز سمنان برای پوشش رسانه‌ای آن به‌طور زنده اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ در صورت امکان نسبت به تهیه زیارت‌نامه امام حسین (ع) در روز اربعین، اقدام می‌شود و آن را در اختیار بقاع متبرکه مجری طرح قرار خواهیم داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از انجام تبلیغات محیطی و نصب بنر تبلیغات در این اماکن خبر داد و اضافه کرد:‌ یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این برنامه، دعوت از علما، خطبا و سخنرانان شاخص و برجسته و مداحان ولایی است تا از آثار و برکات زیارت اربعین حسینی (ع) برای تنویر اذهان عموم مردم استفاده شود.

واحدی گفت:‌ برگزاری جلسات رؤسای ادارات، هیأت‌های امنا و مدیران مراکز فرهنگی بقاع متبرکه با هیئات مذهبی و متولیان نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ موقوفات متصرفی مرتبط با موضوع برای تبیین برنامه و اجرای نیات غیرمقید در امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار