خبرهای داغ:
توسط معاونت فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) به چاپ رسید:

اولین شماره نشریه فرهنگی اجتماعی" هوای تنفس"

اولین شماره نشریه فرهنگی اجتماعی" هوای تنفس" توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین چاپ شد.
کد خبر: ۸۷۷۱۴۶۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین نشریه فرهنگی اجتماعی "هوای تنفس"، توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه با مسئولیت آقای محمد کشاور، معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) به چاپ رسیده است.
این نشریه با تیراژ  ۱۰۰۰ نسخه، در گستره بسیج اقشار و محلات توزیع می گردد.

در سخن مدیرمسئول این نشریه می خوانیم:
ن والقلم
رهبر معظم و فرهیخته انقلاب بارها بر اهمیت مسئله فرهنگ و لزوم توجه مسئولان به این امر تاکید کرده اند و حتی فرهنگ را از اقتصاد نیز مهمتر دانسته اند و در باب دلیل این اهمیت در بیانات نوروزی 2 سال قبل فرمودند: "فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم ، اگر این هوا تمیز باشد آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مانند هواست .

اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقق یابد باید فرهنگ تولید داخلی در ذهن مردم جا بیفتد ."
حضرت آقا در ادامه بیانات خود مسئله فرهنگ را از این جهت مهم دانستند که امروزه بیشترین سرمایه گذاری دشمنان بر روی «فرهنگ» است زیرا فرهنگ از تاثیر بسزایی در میان افراد جامعه برخوردار است و از همین رو در این رابطه می فرمایند:
« اگر جهت گیریها درست نباشد به همان بلایی دچار خواهیم شد که برخی کشورها خانواده را برانداختند و شهوات را برپا داشتند. تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جاست ، بخاطر همین تاثیر زیادی که فرهنگ دارد . هدف و آماج تحرک دشمنان در زمینه فرهنگ عبارت است از ایمان و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند. رخنه های فرهنگی بسیار خطرناک است و باید حساس باشند».
به نظر می رسد یکی از مهمترین فعالیت هایی که در عرصه فرهنگی با توجه به تلاش دشمنان برای تهاجم فرهنگی و رخنه فرهنگی در داخل کشور باید صورت گیرد تلاش برای تقویت و ترویج فرهنگ دینی و میهنی از طریق آموزش و تبلیغات از طریق ابزار رسانه است که می تواند جامعه را به سلاح فرهنگی مجهز کند و سد محکمی در مقابل جنگ نرم دشمن ایجاد نماید.
آنچه که در رابطه با مسئله فرهنگ مهم است افزایش آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به مسائل و معظلات فرهنگی و راه های مقابله با آن است که می تواند بدنه جامعه و به خصوص قشر جوان را نسبت به نفوذ فرهنگی غرب ایمن سازد و این امر حاصل نمی شود مگر اینکه متولیان فرهنگ جامعه قدم های جدی و کارسازی را در رابطه با شناسندن معضلات فرهنگی و راه های مقابله با آن به عمل آوردند.
از آنجا که سازمان بسیج ماموریت مقابله با جنگ نرم دشمن را به عهده دارد و بسیجیان سرافراز به عنوان جهادگران خط مقدم عرصه فرهنگی در حال تلاش و مجاهدت هستند ، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین بر آن است که به یاری حضرت حق و با تلاش جمعی از جوانان بسیجی و فرهیخته مهمترین مسائل و دغدغه های فرهنگی سازمان بسیج و جامعه را در قالب نشریه هوای تنفس برای فعالان رده های بسیج تشریح و تبیین کند و در این امر قطعا نیازمند راهنمایی ها و بیان دیدگاه های شما عزیزان جهت رفع اشکالات و ارتقاء سطح فنی و محتوایی نشریه هستیم . امید که زحمات دست اندرکاران خدوم این اثر ، مقبول حضرت حق افتد و مورد توجه شما سربازان ولایتمدار و منتظر حضرت حجت . انشاالله .

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها