خبرهای داغ:

کج سلیقگی یا غرض ورزی برنامه نود ؟!!

کد خبر: ۸۷۷۱۴۲۳
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

کج سلیقگی یا غرض ورزی برنامه نود ؟!!

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، د، در قسمتی از برنامه نود مورخ ۱۰ آبان ماه، عادل فردوسی پور، در آنالیزی محمدرضا خلعتبری را در ادوار لیگ برتر (پنج دوره قبلی لیگ برتر و لیگ فعلی) مقایسه نمود. در این قسمت که تاکید بر روند روبه افول و نزول خلعتبری داشت، خلعتبری را در ۵ دوره قبل لیگ با تعداد گل های زده زیاد و پاس گل های فراوان معرفی نمود و خلعتبری لیگ شانزدهم (لیگ فعلی) را که دچار نزول فاحش گردیده بود بودن هیچ گل زده و بدون حتی هیچ پاس گل به مخاطب نشان داد.

نکته حائز اهمیت در این مقایسه ی همزمان آماری و مصور از خلعتبری، نشان دادن دو تصویر کاملاً متفاوت از این بازیکن بود. تصویری از خلعتبری با پیراهن پرسپولیس و چهره شاداب و سرحال (در حال مسابقه و ظاهراً پس از به ثمر رساندن گل) و نه چندان ارزشی (بدون محاسن) در راستای نشان دادن این بازیکن در اوج! و تصویر همزمان دیگری از خلعتبری با لباس ظاهراً گسترش فولاد خارج از زمان برگزاری مسابقه با چهره گرفته، دارای محاسن و چفیه بر دوش (ارزشی) در راستای اوج نزول این بازیکن بود.

نشان دادن این دو تصویر همزمان در نگاه اول در ذهن هر مخاطبی (بدون هیچ نگرشی) این امر مشتبه و متبلور می گردد که چهره غیر ارزشی در اوج افتخار و چهره ارزشی با نماد جهاد، ایثار و بسیج (محاسن و چفیه) همسو با افول و نزول این بازیکن بوده است .آیا به واقع از این بازیکن جهت دوران نزول تصویری در حال مسابقه و بدون نماد های فوق الذکر وجود نداشته است؟!

در نگاه خوشبینانه قرار دادن این دو تصویر به صورت همزمان و در کنار هم را می توان نوعی کج سلیقگی عوامل این برنامه پرمخاطب دانست؛ لیکن از نگاه دیگر نوعی قرض ورزی و اهانت به نمادهای ارزشی در جامعه به ویژه در راستای کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه ورزش و بخصوص فوتبال که دچار افول اصول ارزشی می باشد (نیاز به احیاء ارزش ها، اساسی و حیاتی است) قلمداد کنیم.

در این خصوص لازم است عوامل این برنامه توضیح لازم را جهت تنویر افکار عمومی ارائه نماید.

یادداشت : علی پیمان صفت ،

 مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان

ارسال نظرات