خبرهای داغ:
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در برزیل:

پیروزی در جنگ اقتصادی عبور از گردنه بزرگ است/ استحکام درونی، نظام را در برابر دشمن آسیب ناپذیر می کند

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در برزیل گفت: امروز ما درگیر جنگ اقتصادی با آمریکا و استکبار هستیم که اگر در این جنگ بتوانیم پیروز شویم انقلاب ایران از یک گردنه ی خیلی مهم عبور می کند.
کد خبر: ۸۷۷۱۴۲۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محسن شاطر زاده سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در برزیل در نشست بصیرتی دانشگاه پیام نور بیرجند بیان کرد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بر اساس برنامه ای که تنظیم کردند به سفارت آمریکا که لانه جاسوسی بود حمله کرده و آن لانه را به اشغال خود درآوردند.

وی با اشاره به اینکه اصل قضیه این بود که این لانه، لانه ی فساد و جاسوسی بود نه سفارت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، یک انقلاب ارزشی و اصولی است و حریم کشورها و خصوصاً سفارت خانه ها را محترم می شمریم.

سفارت آمریکا بعد از انقلاب تبدیل به یک مرکز جاسوسی شده بود

شاطر زاده یادآور شد: سفارت آمریکا بعد از انقلاب تبدیل به یک مرکز جاسوسی شده بود و توطئه می کرد و دانشجویان پیرو خط امام بعد از تسخیر لانه جاسوسی، اسنادی را بیرون آوردند که نشان می داد آمریکایی ها بعد از انقلاب مشغول توطئه بودند و دست از توطئه برنمی داشتند.

وی گفت: انقلابی مردمی به ثمر رسیده بود و تمام کشورها انقلاب ایران را به رسمیت شناخته بودند اما آمریکایی ها حاضر نبودند این انقلاب را به رسمیت بشناسند.

این استاد دانشگاه افزود: آمریکایی ها در سال 58 دو خباثت در حق انقلاب ایران انجام دادند. اول شاه را بعد از فرارش به سختی پذیرفتند و حاضر به تحویل او به ایران نشدند و دوم به توطئه های خود ادامه دادند.

عناد آمریکا با ایران کم نشد بلکه بیشتر هم شد

وی ادامه داد: بعد از سخنرانی امام (ره) که فرمودند «آمریکا دارد شیطنت های خود را ادامه می دهد» دانشجویان پیرو خط امام از صحبت های ایشان اینگونه برداشت کردند که باید یک برخورد جدی با سفارت آمریکا بشود که نهایتاً در تهران از دانشگاههای مختلف کشور نمایندگانی جمع شدند و تصمیم به تسخیر لانه ی جاسوسی گرفتند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در برزیل گفت: به دنبال آن و دستگیری تعدادی از جاسوسان آمریکایی در سفارت، اسناد سفارت که خیلی از آنها قبل از تسخیر سفارت توسط جاسوسان آمریکایی رشته رشته شده بود به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها عنادشان با انقلاب اسلامی ایران کم نشد بلکه بیشتر هم شد. حمله به ایران از راه صحرای طبس که با کمک خداوند زمین گیر شدند، منفجر کردن هواپیمای مسافر بری ایران بر آبهای خلیج فارس، جنگ 8 ساله و اجرای تحریم های مختلف.

جنگ اقتصادی تبلور 37 سال تجربه آمریکایی ها در مبارزه با انقلاب اسلامی است

شاطر زاده اظهار داشت: اما هیچ روشی نتوانست به آمریکایی ها بقبولاند که انقلاب ایران قابل نابود کردن نیست تا اینکه نهایتاً به روش اقتصادی رسیدند یعنی یک جنگ اقتصادی تبلور 37 سال تجربه ی آمریکایی ها در مبارزه با انقلاب اسلامی ایران است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در برزیل تصریح کرد: امروز ما درگیر جنگ اقتصادی با آمریکا و استکبار هستیم که اگر در این جنگ بتوانیم پیروز شویم انقلاب ایران از یک گردنه ی خیلی مهم عبور می کند . ان شاء الله پیروز خواهیم شد.

وی متذکر شد: استکبار تصمیم داشت به هر نحو ممکن جلوی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد که تا کنون هر چه تلاش کرده اند نتیجه ی معکوس گرفته اند و حتی انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف منتشر شده است.

استحکام درونی، نظام را در برابر دشمن آسیب ناپذیر می کند

شاطر زاده گفت: اما حربه جدید آمریکا حربه اقتصادی است استکبار به این نتیجه رسید که با حربه اقتصادی می تواند مردم را تحت فشار قرار دهد و پیروز شود.

معاون پژوهشی پژوهشکده هوا و فضای ایران با بیان اینکه چرا مقام معظم رهبری 3 سال است که بر روی اقتصاد مقاومتی تأکید می کنند؟ افزود: اگر بخواهیم آسیب ناپذیر باشیم و در مقابل استکبار بایستیم باید استحکام درونی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظام استحکام درونی نداشته باشد در برابر دشمن مستأصل می شود ما باید اگر روزی حادثه ای مثل شعب ابیطالب اتفاق افتاد بتوانیم مقاومت کنیم. در آنجاست که دشمن شکست می خورد.

مطالبه رهبری در زمینه اقتصادمقاومتی یک مطالبه عام است

دکتر شاطر زاده در بحث اقتصاد مقاومتی و اینکه چرا مقام معظم رهبری با اینکه 3 سال است بر روی اقتصاد مقاومتی تأکید می کنند امسال را به عنوان سال اقدام و عمل معرفی کردند بیان کرد: مطالبه رهبری یک مطالبه عام است همه باید اقدام و عمل کنند و همه ما در برابر مطالبه ی رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی مسئولیم که پاسخ دهیم.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در برزیل ادامه داد: حال اقتصاد مقاومتی چیست؟ اقتصاد مقاومتی رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا است.

شاطرزاده سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، افزایش تولید داخلی، تأمین امنیت غذایی، حمایت همه جانبه هدفمند از صادرات کالا، گسترش خدمات تجارت خارجی، استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز، توسعه پیوند های راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان، استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های سازمان های بین المللی و منطقه ای بیان کرد.

امروزه در دنیا پارامتر قدرت از سخت به نرم تغییر یافته است

وی در ادامه ویژگی های مدیریت جهادی را اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی، جسارت و شجاعت ، عشق به خدمت، ورود به حوزه های ناممکن، امید به آینده روشن، خستگی ناپذیر، خلاقیت و نوآور، مدیرپروری و ترویج فرهنگ جهاد و مدیریت جهادی و معتقد به اقتصاد درون زاد و برون نگر و دانش بنیان دانست.

وی گفت: امروزه در دنیا پارامتر قدرت از سخت به نرم تغییر یافته است و عوامل تأثیر گذار در قدرت نرم هم دیپلماسی عمومی، رسانه ها، ابزارهای سایبری و نرم افزاری و دانش و تکنولوژی است.

دکتر شاطر زاده در پایان بیان کرد: کسی می تواند اقدام و عمل کند که: به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشد، متدین و مؤمن باشد، اهل مقاومت باشد، روحیه بسیجی و جهادی داشته باشد، وابسته به زرق و برق دنیا نباشد، به دنبال اشرافی گری نباشد، خود باور باشد، به اقتصاد درون زا باور داشته باشد، شجاع و مبارز باشد. اگر اینگونه باشد می تواند در اقتصاد مقاومتی اهل اقدام وعمل باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها