خبرهای داغ:
سردار تشکری دبیر اشراف فرمانده کل قوا

داشتن روحیه انقلابی گری، وظیفه امروز ما/ تاکید رهبر معظم انقلاب، عدم تبعیت از دشمن است

دومین یادواره سرداران و ۴۷۹ شهید شهرستان برخوار با سخنرانی سردار دکتر تشکری دبیر اشراف فرمانده کل قوا در آستان امامزاده ابراهیم علیه السلام نرمی دولت آباد برخوار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۱۳۳۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ دومین یادواره سرداران و ۴۷۹ شهید شهرستان برخوار با حضور سردار دکتر تشکری دبیر اشراف فرمانده کل قوا، آیت الله ناصری، سردار فدا جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج)، سردار رسول یاحی، حجت الاسلام غفاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، عبدانی فرماندار برخوار، سرهنگ صادقی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار، سردار معینی، حجت الاسلام و المسلمین محمودآبادی امام جمعه دولت آباد، حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی امام جمعه حبیب آباد، اطهری فر شهردار دولت آباد و اعضای شورا، توکلی شهردار سین و اعضای شورا، حجت الاسلام کتابچی امام جمعه خورزوق، شهردار و شورای شهر دستگرد، خدایی بخشدار حبیب آباد، حجت الاسلام و المسلمین فاضلی مسئول نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه برخوار، دکتر کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد و دیگر مسئولان و همچنین خانواده معزز شهدا در آستان امامزاده ابراهیم علیه السلام برگزار شد.

امام جمعه دولت آباد در ابتدای این مراسم در خصوص روز ۱۳ آبان و اهمیت این روز مطالبی را بیان کرده و از مردم همیشه در صحنه برخوار خواست همانند همیشه در راهپیمایی ۱۳آبان حضور حماسی داشته باشند.
در ادامه فرماندار برخوار به ۱۱ آبان روز ایثار و شهادت شهرستان اشاره کرد و گفت: در این روز به طور همزمان پیکر ۴۳ شهید در شهرستان برخوار تشییع شده است به همین دلیل این روز را روز حماسه و ایثار شهرستان برخوار نامیده اند.
عبدانی با بیان اینکه در شهرستان برخوار ۴۷۹ شهید، شش شهید مدافع حرم و شش شهید گمنام (دو شهید در شهر دولت آباد، دو شهید در دستگرد و دو شهید در حبیب آباد) وجود دارد، بر حضور حداکثری مردم شهرستان در راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرد.
سرهنگ شفیعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار نیز در ادامه مطالبی را در خصوص اهمیت مقام شهید و شهادت عنوان کرد و گفت: ستاد یادواره شهدای شهرستان برخوار از سال ۹۴ آغاز به فعالیت کرده است و امسال برای بار دوم یادواره سرداران و ۴۷۹ شهید شهرستان برگزار می شود.
سردار دکتر تشکری نیز در ادامه به سخنرانی پرداخت و گفت: شهدای خطه برخوار در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و امروز در تاریخ برخوار می درخشند و کسانی بودند که در تمام یگان های رزمی خدمت می کردند.
دبیر اشراف فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: سردار شهید عبدالرزاق زارعان و شهید منصوری از مسوولان مهندسی رزمی لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام بودند.
وی با اشاره به اینکه امروزه استان اصفهان با نام شهدای بزرگی همچون شهید همت، شهید احمد کاظمی، شهید ردانی پور، شهید میثمی و… در بین مردم شهیدپرور ایران شناخته شده است، یادآور شد:  یگان های رزمی این استان در جبهه ها خوش درخشیدند به طوری که هر جا وارد می شدند پیروزی قطعی بود.
سردار تشکری خاطرنشان کرد: تا یاد شهدا در سرزمین ماست، این انقلاب هست و قطعا خدعه های دشمن بی اثر است، اما ما باید این را بدانیم که دشمن همیشه در کمین ما و به دنبال زخم زدن به ما است؛ بنا بر این ذکر، یاد و طی مسیر شهدا همیشه باید در دستور کار ما باشد.
این مقام کشوری با بیان اینکه امروز یکم ماه صفر است، اظهار امیدواری کرد: همیشه بتوانیم عزاداری با معرفت بکنیم و از درس های عاشورا درس بگیریم تا بتوانیم حسینی زندگی کنیم.
دبیر اشراف فرمانده کل قوا گفت: اگر تاریخ میهن اسلامی را ورق بزنیم می بینیم کشور ایران به دلیل موقعیت ویژه ای که دارد و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بین شرق و غرب و منابع غنی، همیشه مورد طمع قدرتمندان و مستکبران بوده است و اگر تاریخ این چند صد ساله را مطالعه کنید متوجه خواهید شد همیشه دشمنان با ورود به کشور قحطی و هلاکت و فلاکت را به بار آورده اند، مانند دوران رژیم پهلوی پدر و پسر که کشور ما یک کشور کاملا وابسته و حلقه به گوش ابرقدرت ها به خصوص آمریکا بود.

اعتقادات دینی مردم، همراهی دینی مردم و جایگاه رهبری؛ سه شاخصه پیروزی انقلاب
سردار تشکری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما تنها با تکیه به مردم پا گرفت، شاخصه های پیروزی انقلاب را برشمرد و گفت: اولین شاخصه؛ اعتقادات دینی مردم است که مردم با تاسی به فرهنگ عاشورا و امید به ظهور حضرت مهدی (عج) و امید به آینده در برابر ظلم قد علم کردند و علیه ظلم ایستادند و بنیه های دینی مردم یک شاخص مهم در پیروزی انقلاب بود.

این مقام مسئول دومین شاخصه را همراهی دینی مردم عنوان کرد و گفت: مردم همراه بودند و همه یکجا مقابل ظلم و استکبار ایستادند.

وی جایگاه ولایت و رهبری را به عنوان شاخصه سوم برشمرد و افزود: در زمان انقلاب عنصر رهبری بود که توانست دو عنصر قبل را به حرکت در آورد و همراه کند؛ به طوری که همه آحاد مردم در این انقلاب نقش آفرینی کردند و حضرت امام آنقدر نفوذ کلام داشتند که همه آحاد را پای انقلاب کشاندند و امروز هم، همین سه عنصر است که انقلاب را نگه داشته است.
دبیر اشراف فرمانده کل قوا اضافه کرد: دشمن پس از جنگ هم سعی کرد این سه عنصر را سست و رهبر را تضعیف کند تا همراهی مردم با نظام را از بین برده و اعتقادات دینی مردم را سست کند که در آن زمان قطعا این روحیه مردم را یک فرد باید مدیریت می کرد که آن فرد، حضرت امام خمینی بودند، همانگونه که امروز شاهدیم رهبر معظم انقلاب ما را از چه بحران هایی عبور دادند و شاهدیم کشورهای منطقه به دلیل خلا نعمت رهبری چه بحران ها و آسیب هایی دچار شده اند.
سردار تشکری ادامه داد: بحث جنگ نرم، هجوم به اعتقادات، تهاجم فرهنگی، استفاده از ماهواره، اینترنت، فیلم و سینما و … به اعتقادات مردم لطمه می زنند، از طرف دیگر سعی می کنند مردم را از انقلاب و نظام دور کنند و زمانی که اینها را گرفتند، در واقع رهبری بی یاور می شود و دشمن توطئه های خود را پیاده می کند که حمله به سپاه، بسیج و شورای نگهبان نمودی از این توطئه ها است که می طلبد بصیرت انقلابی داشته باشیم یعنی دشمن را بشناسیم.
وی با بیان اینکه امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به دنبال رهبری در جهان است، خاطرنشان کرد: همه شاهدیم دو فردی که کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شده اند چه رسوایی هایی به بار آورده اند؛ سگ زرد برادر شغال است.
این مقام مسئول گفت: امروزه کشورهای سوریه، یمن، عراق و افغانستان و… انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده اند و جلوی ظلم می ایستند و وظیفه شرعی، شعار و اعتقاد ماست که با ظالم بتازیم و از مظلوم دفاع کنیم و در این دیار خاکی به وظیفه خود عمل کنیم چراکه اجر این کار در دیار باقی، باقی است.

مشخصه های عنصر انقلابی از منظر رهبر معظم انقلاب:
دبیر اشراف فرمانده کل قوا با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب در این شرایط، داشتن روحیه انقلابی گری است، افزود: رهبر معظم انقلاب مشخصه های عنصر انقلابی و روحیه انقلابی گری را در پایبندی به مبانی ارزش های اسلامی و انقلابی، هدفگیری آرمان های انقلابی و همت بلند برای رسیدن به آن، پایبندی به استقلال همه جانبه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، حساسیت در برابر دشمن، تقوای دینی و سیاسی تعریف کرده اند.
سردار تشکری در پایان بر لزوم جهاد کبیر طبق فرموده مقام عظمای ولایت تاکید کرد و گفت: جهاد کبیر به معنای عدم تبعیت از دشمن است.

در پایان این مراسم از کتاب پلاک های ماندگار که به همت خانه حماسه و پایداری شهرستان و شهرداری دولت آباد تهیه شده است، رونمایی شد.

ارسال نظرات