با حضور مهمانان ویژه محیط زیستی استان یزد؛
با حضور مهمانان ویژه محیط زیستی استان یزد؛شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی استان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۷۷۱۳۰۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

به  گزارش خبگزاری بسیج از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر ابرکوه؛ جلسه ای با حضور معاون پالایش اداره کل محیط زیست استان یزد و اعضای شورای اسلامی استان در محل استاندار ی تشکیل شد.
رضا ربانی، عضو شورای عالی استان ها در یزد اظهارداشت: در ابتدای جلسه که معاون پالایش اداره کل محیط زیست استان حضور یافت، اعضای شورای اسلامی استان هر کدام مشکلات زیست محیطی استان یزد را برشمردند و خواستار رسیدگی و پیگیری رفع آنها شدند.


وی افزود: سرفصل مطالب و مشکلاتی که ارائه شد، شامل آلوده کردن صنایع آلوده استان، کارگاههای مزاحم شهری در همه شهرستان ها، جمع آوری زباله ها و دفع آنها، آلودگی معادن، تولید کمپوست فاضلاب های شهری، آلوده شدن آبهای زیرزمینی، پیشروی کویر، مدیریت پسماند، استفاده بیش از حد از ظروف و کیسه های پلاستیکی، استفاده بیشتر از دوچرخه سورای و پیاده روی جهت سلامتی، توجه بیشتر به سرو کهنسال ابرکوه و پیگیری ثبت جهانی آن، وضع نامساعد دشت اردکان یزد از نظر زیست محیط و ... بود که این مقام مسئول قول پیگیری داد.
رضا ربانی، بیان داشت: در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر قوچان و شهردار این شهر در جلسه حضور یافتند و هر کدام نقطه نظرات خود را در مورد همدلی و پیشرفت استان یزد را برشمردند و حس همکاری و آرامش استان را دو عامل مهم دانستند که می تواند الگویی برای کشور باشد و خواستار تبادل نظر و تجربه بین استان های یزد و خراسان رضوی شدند و درخواست تبادل تجاری و اقتصادی بین دو منطقه شدند، زیرا با توجه به اهمیت قوچان و مسیر ترانزیت کالا از مرزهای ایران و ترکمنستان به آسیای صغیر می تواند تبادل انواع محصولات بین استان یزد با شمال شرق کشور باشد، که مقرر شد این گونه جلسات به منظور تبادل تجربه ادامه یابد.

ارسال نظرات