رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: آمریکایی ها و برخی از حامیان منطقه‌ای آنان می‌خواهند کشورهای بزرگ و قدرتمند و تاریخی منطقه را برای امنیت اسرائیل وتامین منافع و زیاده خواهی‌های خودتجزیه کند.
کد خبر: ۸۷۷۱۲۷۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک امروز سه شنبه با ملابختیار مسئول اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق و هییت همراه دیدار و در خصوص موضوعات و تحولات منطقه ای و روابط ایران و عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ولایتی در خصوص روابط دو کشور ایران و عراق گفت: دو ملت ایران و عراق دارای اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و ریشه های عمیق دینی و مذهبی هستند و برای دو کشور توسعه همکاری ها و روابط فیمابین از اولویت برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به مقاومت دولت و ملت عراق تاکید کرد: دشمنان اسلام در منطقه با راه انداختن جنگ های نیابتی و گروه های افراطی و تکفیری و تروریستی با نام اسلام برعلیه ملت مظلوم منطقه از جمله عراق و سوریه جنایت می کنند و توطئه‌گران و برخی کشورهای مرتجع  منطقه به دنبال ایجاد تفرقه در میان امت اسلام هستند و البته پیروزی و سربلندی بی‌تردید برای مردم منطقه رقم خواهد خورد و جمهوری اسلامی ایران تنها سعادت و پیروزی ملت و دولت عراق را خواهان است.

ولایتی طرح خاورمیانه بزرگ امریکا را توطئه و ایجاد تفرقه دانست و گفت: آمریکایی ها و برخی از حامیان منطقه ای آنان در تلاش برای ایجاد تفرقه و تکه تکه کردن منطقه هستند و می خواهند کشورهای بزرگ و قدرتمند و تاریخی منطقه را برای امنیت اسراییل و تامین منافع و زیاده خواهی های خود تجزیه کرده و تضعیف کنند که باید در برابر این توطئه و خواب شوم ایستادگی کرد.

ملا بختیار مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار ولایتی را شخصیتی شناخته شده در جهان معرفی و تصریح کرد: ما دوران وزارت خارجه شما و مذاکراتی که با طارق عزیز داشتید را به یاد داریم و وی خود را انسانی توانمند می‌دانست و شما توانستید او را شکست دهید و ما تمام آن دوران ها را به خاطر داریم.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: دوران استعمار و استبداد سپری شده است و توطئه گران نمی توانند در منطقه به اهداف تفرقه افکنانه خود دست یابند.

وی افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران و مواضع اصولی آن سپاسگزاریم و ایران مسیر پیشرفت و امنیت را طی می کند و به صورت اساسی برای صلح و ثبات منطقه اقدامات موثر انجام می دهید.به گزارش مهر، در ادامه دو طرف در خصوص تحولات منطقه ای و روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولایتی صبح امروز هم با رییس مجلس نمایندگان قبرس به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال نظرات