وزیر پیشنهادی ارشاد گفت: توانستیم برای اولین بار گفت‌وگوی فرهنگی را در کشور نهادینه کنیم و موفق شدیم 550 گفتگوی فرهنگی را برگزار کنیم.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۷۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: جامعه فرهنگی، جامعه‌ای است که انسان‌ها در آن سازگارند و از این منظرند تعبیر زیبایی مقام معظم رهبری دارند که می‌گویند فرهنگ هویت یک ملت است، ارزش‌های فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است، همه چیز مترتب فرهنگ است، این جمله بسیار مهم و کلیدی است که فرهنگ حاشیه و ذیل اقتصاد نیست، همچنین فرهنگ حاشیه و ذیل سیاست نیز نیست، اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ هستند. باید به این مسئله توجه کنیم، نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه‌های دیگر منفک کنیم. با این نگرش و گفتمان مقام معظم رهبری فرهنگ هم بستر و هم مقصد و هدف است.

وی در ادامه افزود: بنده در بحث فرهنگی به صورت فشرده یک جمع‌بندی و تحلیل از آسیب‌شناسی و تحلیل‌شناسی از نظام فرهنگی از وزارت ارشاد ارائه خواهم کرد. قریب به 20 سال از عمر خود را صرف مطالعات فرهنگی و اجتماعی کرده‌ام، در دوران پرافتخار خدمت در دستگاه امنیتی 5 سال معاون بررسی‌های استراتژیک بودم، مطالعات فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، افکارسنجی از وظایف دائمی ما بود.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما برای اولین بار نگاه نرم‌افزاریکه نگاه مردم است وارد تصمیمات امنیتی کردیم، برای اولین بار با تأسیس 10مرکز مطالعاتی تلاش کردیم تا نگاه نخبگان، اندیشمندان، اصحاب فرهنگ را در تصمیمات امنیتی دخیل دهیم و برای اولین بار قدرت نرم را در امنیت تئوریزه کردیم. 

صالحی امیری تأکید کرد: پس از آن نیز دو سال در کنار آقای روحانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعال بودم و پس از آن 8 سال در مرکز تحقیقات استراتژیک معاون فرهنگی و اجتماعی ایشان بودم و پس از آن در دوره اخیر 3 سال به صورت دائمی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی به این ملت، فرهنگ و سرزمین خدمت کرد. در همین دوران کوتاه 3 ساله همکاران من کارنامه درخشانی به جا گذاشته‌اند. ما توانستیم برای اولین بار گفت‌وگوی فرهنگی را در کشور نهادینه کنیم و موفق شدیم 550 گفتگوی فرهنگی را برگزار کنیم و برای اولین بار این پیام را به نخبگان دادیم ما می‌توانیم با گفتگو با هم سخن بگوییم و اشکالات و نقدها را در فضای گفتگو حل و فصل کنیم.

وی تأکید کرد: به شما نمایندگان مجلس این وعده را می‌دهم که اگر به من اعتماد کنید تا روزی که در این سرزمین جان و حیات دارم در خدمت فرهنگ و اصحاب هنر خواهم بود و اگر هم این مسئولیت را بر گردن من واگذار نکنید بازهم در خدمت فرهنگ خواهم بود؛ چراکه هیچ مقصد جز فرهنگ برای خود انتخاب نکرده‌ام.



ارسال نظرات