خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با اشاره به اینکه عمل به شعار سال یعنی توجه به پدافند غیر عامل، گفت: هرچقدر ما خود را به سلاح علمی، توان و نیروی داخلی توجه کنیم نقش دشمن در ضربه زدن به انقلاب کمرنگ می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۳۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج حمزه برین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) در مراسم زنگ پدافند غیر عامل که در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه پدافند نقطه مقابل آفند است که به معنای شکستن مرزهای هوایی دشمن است که مقابله با آن را پدافند عامل می‌گویند، اظهار داشت: برای مقابله با حرکات دشمن با پرداخت هزینه کمتر و پیشبرد بیشتر از تجهیزات غیرنظامی در جنگ استفاده کنیم، پدافند غیرعامل می‌نامند.

وی با بیان اینکه ما در هرگونه مبارزه‌ای که صورت می‌گیرد به تعاریف دینی یعنی توجه به جان انسان‌ها و جایگاه انسانی انسان‌ها توجه کرد، افزود: مراکزی که از بین بروند دوباره می‌توانیم احیا کنیم و تنها چیزی که غیر قابل جبران است سرمایه انسانی است.

برین تصریح کرد: ما در جنگ تحمیلی ۸ ساله شهدایی را تقدیم اسلام کردیم خیلی از مکان‌ها مورد هجوم دشمن قرار گرفت که امروز به مکان‌های تفریحی تبدیل شده است ولی دیگر نمی‌توانیم شهید باکری‌ها و فهمیده‌ها را به انقلاب باز پس دهیم.

این مسؤول یادآور شد: حفظ و حراست از نیروی انسانی هم با کمک روش‌های نظامی امکانپذیر است و هم از روش غیر نظامی می‌توانیم از نیروی انسانی محافظت کنیم. امروز انقلاب اسلامی هم از مورد نظامی مورد تهدید است که در طول نیم قرن گذشته می‌دانیم که انقلاب چه فرایندی را طی کرده است اما در جنگ تحمیلی دیدید که چطور توانست به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، عنوان کرد: پدافند غیرعامل حفظ و نگهداری و مراقبت از دستاوردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ژئوپولوتیکی و استراتژی نظام در خارج از مواضع نظامی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نظامی با انقلاب به جایی نرسید، اظهار داشت: قطعا دشمن برای رسیدن به هدف خود تغییر تاکتیک داده است و با طراحی یک مسیر دیگر در صدد از بین بردن مقاومت و ایستادگی انقلاب هستند.

برین افزود: پدافند غیرعامل به معنی رصد کردن تهدیدات دشمن است و با توجه به این تهدیدات صرفاً نظامی نیست و ممکن است در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و سایبری باشد لذا همه مدیران و دستگاه‌های خدماتی باید در این راستا آن آمادگی لازم را در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها داشته باشند و بر ضرورت آموزش و آشنایی مردم  با موضوع پدافند غیر عامل خصوصاً در بین نسل جوان جامعه تأکید نمودند.

این مسؤول عنوان کرد: امسال عمل به شعار سال یعنی توجه به پدافند غیر عامل که هرچقدر ما خود را به سلاح علمی و توان و نیروی داخلی توجه کنیم نقش دشمن در ضربه زدن به انقلاب کمرنگ می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) متذکر شد: امروز دست حرکت در دست انقلاب اسلامی است که دشمن را ناراحت کرده است. امروز حذب‌الله لبنان، فلسطین و سایر کشورها به کمک دست برتر انقلاب اسلامی در جهان در حال حرکت هستند

ارسال نظرات
پر بیننده ها