اظهارات یک پژوهشگر در گفتگو با «بسیج»:

بلاتکلیفی آماری در حوزه فضای مجازی/ فضای مجازی حوزه دولتی نیست

بیات گفت: فضای مجازی حوزه دولتی نیست و حاکمیت و دولت به عنوان نماینده حاکمیت باید سیاست گذاری برای حرکت جامعه در این مسیر داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۳۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

بیات، کارشناس و پژوهشگر حوزه فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معضلات و آسیب های فضای مجازی و مسئولیت اصلی دولت دراین حوزه گفت: فضای مجازی حوزه دولتی نیست و حاکمیت و دولت به عنوان نماینده حاکمیت باید سیاست گذاری برای حرکت جامعه در این مسیر داشته باشند و در همین راستا بخش خصوصی بر روی ریل گذاری حاکمیت حرکت کند.

وی افزود: امروز در حوزه آسیب شناسی فضای مجازی سنجش صحیحی وجود ندارد اکنون وزارت ورزش و جوانان یک مبحثی از آسیب های فضای مجازی مطرح می کند، معاونت اجتماعی و بانوان ریاست جمهوری، وزارت کشور مبحث دیگری را مطرح می کنند.

این پژوهشگر عنوان کرد: طرح پژوهشی جامعی برای سنجش آسیب های فضای مجازی وجود ندارد من به عنوان یک پژوهشگر نیازمند آمار و اطلاعات صحیح هستم و طبیعی است که باید از دولت انتظار داشت تا زیرساخت های تحقق این مسأله را فراهم کند تا تکلیف ما در فضای مجازی به لحاظ آمار و آسیب شناسی مشخص شود.

وی افزود: متأسفانه تاکنون برنامه ای برای مدون کردن شناخت آسیب های فضای مجازی وجود نداشته است و متولیان حرف هایی می زنند که گاهی باهم در تناقض است.

بیات خاطرنشان کرد: لذا توقع است دولت به عنوان متولی امر سنجش هایی در حوزه فضای مجازی داشته باشد و بر اساس یک ریل گذاری صحیح حرکت کند تا بتوان در حوزه های فرهنگ، آموزش و پرورش و خانواده برای حوزه فضای مجازی برنامه ریزی کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار