خبرهای داغ:
در آستانه اربعین حسینی؛

نمایش خطبه خوانی حضرت زینب (س) در مهدیشهر برگزار می شود

آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س)12آبان در کانون شهید بیدقی مهدیشهر بر گزار می شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۱۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
فرمانده حوزه کوثر مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسیج در مهديشهر اظهار کرد: این نمایش بازگوکننده مصائب حضرت زینب (س) و شهادت حضرت رقیه (س) و سرنوشت اسرا بعد از واقعه کربلا را دارد.

رحیمه عرب هدف از برگزاری این برنامه را تبیین نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و بازخوانی خطبه حضرت زینب ونقش حضرت زینب (س)در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان مسلمان عنوان کرد.

وی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب فرموده اند«زینب کبری (س)به مقتدر ترین سلاطین زمان خودش در وقتی که خود او اسیر در دست آن سلطان ظالم بر سفاک است می گوید که هر کاری می کنی بکن امانخواهی توانست ما را از صحنه تاریخ بیرون ببری وراه ما را محو کنی تا بشریت نتواند این راه را برود».

فرمانده حوزه کوثر مهدیشهر بيان داشت: بخش عمده ای از حماسه بزرگ عاشورا متعلق به حضرت زینب(س) است و زینب (س) ان کسی است که از لحظه شهادت امام حسین(ع) این بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و با کمال اقتدار، آنچنان که شایسته دختر امیرالمؤمنین است در این راه حرکت کرد.

عرب ارج نهادن به منویات مقام معظم ولایت مبتنی بر ضرورت و واکاری خطبه حضرت زینب کبری(س) در همه ابعاد و شناساندن بیشتر این الگوبرداری جویندگان معارف اهل بیت در نسل جوان را از دیگر اهداف بر گزاری این بر نامه عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها