به همت بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ انجام می شود

افزایش برپایی درمانگاه های تخصصی در مناطق محروم تهران

دکترطباطبایی مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا ۹۴ در حواشی تهران شامل قیامدشت، کهریزک، بهارستان تعداد ۲۴ درمانگاه تخصصی و بیمارستان صحرایی برپاشده بر ادامه ی این فعالیت در مناطق محروم پایتخت تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۸۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ دکترنظام الدین طباطبایی، مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه در سال ۹۵ برپایی درمانگاه‌های تک تخصصی در داخل محله‌های کم برخوردار تهران را آغاز کردیم، گفت: درمانگاه‌های تک تخصصی تهران شامل مناطق ۱۲ تا ۲۲ تهران است که با مشکلات زیادی از جمله وجود خانواده‌های بی‌سرپرست یا بد سرپرست روبرو هستند و این خانواده‌ها اطلاعات لازم برای استفاده از خدمات حوزه بیمارستانی در شهرهای تهران را ندارند.

وی ادامه داد: روند خدمت رسانی در ماههای مختلف وجود داشته است و هم اکنون به دنبال این هستیم تا در تاریخ سیزدهم و چهاردهم آبان درمانگاه تک تخصصی قلب را در محله عباسی منطقه ۱۱ تهران دایر کنیم و قرار است که این نوع فعالیت را تا پایان سال ادامه دهیم.

طباطبایی، با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا ۹۴ در حواشی تهران شامل قیامدشت، کهریزک، بهارستان تعداد ۲۴ درمانگاه تخصصی و بیمارستان صحرایی را برپا کردیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ تصمیم داریم این نوع فعالیت را در محله‌های پایین تهران با نگاه محرومیت زدایی ادامه دهیم.


ارائه خدمات پزشکی به خانواده‌های محروم امید به زندگی را افزایش می‌دهد

دکتر طبابایی با تاکید بر اینکه اقدامات پزشکی سلامت حتی به شکل مقطعی همچنین کمک به بعضی از خانوارها امید به زندگی را در آنان افزایش می‌دهد، گفت: اگر بتوانیم ۳۰ درصد امید به زندگی یک سرپرست خانوار را مدیریت کنیم به نظر می‌رسد که جامعه پزشکی توانسته نقش مثبتی را ایفا کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ درباره پرداختن به مقوله مدیریت بحران ابراز کرد: در حال شناسایی نیروهای تخصصی خود هستیم تا اگر حادثه‌ای به وجود بیاید به منظور مدیریت بحران در درمانگاه‌های تخصصی مختلف و بیمارستانها این موضوع را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات پژوهشی یکی دیگر از فعالیتهای ما است و گروه پژوهشی ما پرسشنامه‌ای را میان مراجعین توزیع می‌کند تا به این شکل از سبک زندگی، مشکلات، نوع بیماریهای رایج هر محل مطلع شویم.

طباطبایی، در ادامه به کار پژوهشی دیگر با نام GIS حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: ما اطلاعات مناطق شهرداری را از شهردار منطقه و مدیریت درمان دانشگاه‌ها دریافت می‌کنیم تا متوجه شویم در هر منطقه شهرداری چه میزان حوزه درمانی فعال است.

GIS باعث ایجاد نگاه عادلانه‌ در توزیع منابع سلامت در تهران می‌شود

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ بر این موضوع تاکید کرد: GIS حوزه سلامت می‌تواند این مطالبه گری را از دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت ایجاد کند تا نگاه عادلانه‌ای در بحث توزیع منابع سلامت در تهران داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار