نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج»
حجت الاسلام سلیمی گفت: اگر حوزه های علمیه در بخش های فرهنگی و حل معضل ولنگاری فرهنگی کوتاهی هایی داشته باشند قابل اغماض نیست وباید پرتحرک تر عمل کنند.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۷۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

حجت الاسلام سلیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش و تأثیر حوزه های علمیه در مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی و به خصوص جنگ نرم دشمنان گفت: نقش و عملکرد حوزه های علمیه در بحث مقابله با جریانات فرهنگی موضوعی نیست که به صورت انتظاری برخورد کرد و حل معضلات فرهنگی و اجتماعی به تنهایی از حوزه های علمیه بر نمی آید.

وی افزود: اگر قرار باشد سرچشمه کارش را به خوبی انجام ندهد و توقع داشته باشیم که پایین دست بتواند کاری کند انتظار درستی نیست. در این موضوع حوزه های علمیه به نوبه خود در کنار تحقق وظایف مسئولین به نحو احسنت باید ورود کنند.

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: به نظر می رسد باید یک جمعی برای حل معضلات فرهنگی ورود کنند اکنون بخش عظیمی از تولیدات فرهنگی بر عهده حوزه های علمیه نیست و برنامه ریزی حوزه های سینما موسیقی و دهها مورد دیگر از دسترس حوزه های علمیه خارج است.

وی خاطرنشان کرد: بحث اعتیاد یا حوزه جوانان در دست حوزه نیست البته این سخن نافی وظایف حوزه های علمیه هم نیست حوزه باید در عرصه های جدید ورود پیدا کند و مسئولیت های خود را به طور جدی دنبال کند.اگر حوزه های علمیه کوتاهی هایی داشته باشند قابل اغماض نیست باید پرتحرک تر عمل کنند.


ارسال نظرات