سروش در حمایت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

پاسخ‌گویی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان اولویت آموزش و پرورش باشد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پاسخ‌گویی شفاف و روشن درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان باید از اولویت‌های آموزش و پرورش باشد.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۲۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مهمترین دلیل بنده برای موافقت با آقای دانش آشتیانی این است که به نمایندگان تاکید کنم در شرایط فعلی و با وجود مشکلات آموزش و پرورش باید به محورهای مهم آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، توجه کنیم.

وی افزود: این مهم را در برنامه‌های آقای دانش آشتیانی دیدم و به این دریافت رسیدم که ایشان قادر به راهبری و انجام این کار است. هدف اصلی آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین چنین ترسیم شده که تربیت انسانی مومن، معتقد به معاد و آشنا به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران، حقیقت‌جو، صلح‌جو و... ولی آنچه که خروجی آموزش و پرورش کنونی ماست، با آنچه که باید باشد، تفاوت ماهوی دارد و رسیدن به این هدف نیز با وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش ناشدنی است.

عضو فراکسیون امید در مجلس افزود: نظام آموزش و پرورش بر آموزش تکیه دارد نه بر فعالیت. در حالی که همیشه فعالیت بهتر از آموزش بوده است. افزایش محفوظات اساسا هدف نیست و مباحث مرتبط با موضوعات تخصصی علاقه‌مندان طی دوره‌های تخصصی در مراحل بالاتر خواهند آموخت.

سروش ادامه داد: تمرکززدایی باید در دستورکار آموزش و پرورش قرار گیرد اکنون مدارس فاقد اختیارات کافی هستند و ادارات و وزارتخانه در بسیاری از مسائل تصمیم می‌گیرد. واگذاری امور از جمله تصمیم‌گیری موجب ظهور ابداعات و نوآوری‌ها می‌شود و احساس اشتراک در هدف را به همه اجزای یک سیستم منتقل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حجم بالای نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: این حجم با وضعیت آموزشی ما تناسب ندارد و به صورت مناسب نیز سازماندهی نمی‌شود. اکنون نسبت کارکنان به دانش‌آموزان از استانداردهای جهانی وضعیت بهتری دارد اما نسبت کادر آموزشی نسبت به دانش‌آموزان پایین‌تر از سطح جهانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اولویت‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حل مشکلات معیشتی معلمین اعم از مطالبات معوق، بیمه طلایی و... تامین منزلت و جایگاه معلمان و فرهنگیان در قیاس با اقشار دیگر جامعه و دیگر کارمندان دولت، تمرکززدایی و سپردن کارها به مدارس، تامین بودجه مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش، مشارکت دادن فرهنگیان در برنامه‌های مدارس، به رسمیت شناختن تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و صنفی فرهنگیان، پاسخگویی شفاف و روشن درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

سروش تصریح کرد: بنده به آقای دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا هر 13 بند برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مطالعه کردم و معتقدم این برنامه‌ها کاملا می‌توانند، اجرایی شوند. به وی رای می‌دهم زیرا به حفظ وضع موجود رضایت نمی‌دهد و از استمرار گفتمان تحول در آموزش و پرورش و بررسی محتوایی سند تحول بنیادین و برنامه درسی و ملی صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: بنده به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا در برنامه‌هایش به تقویت آموزش مدیران و ایفای نقش رهبری و آموزشی و پرورشی تاکید می‌کند. به وی رای می‌دهم زیرا در برنامه‌اش تمرکز در وزارت آموزش و پرورش را قبول ندارد و از نقش شورای آموزش و پرورش استانها، مناطق و مدارس متناسب با مقتضیات آموزشی صحبت می‌کند و به آن عمل خواهد کرد و در سیاستهای اجرایی به جلب مشارکتهای نهادهای ملی و منطقه‌ای تمرکز دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا در برنامه‌اش شایستگی و صلاحیتهای حرفه‌ای موفق معلمان را مبنای نظام پرداخت می‌داند و به دنبال اجرای نظام معیشتی و رفاهی ویژه برای جامعه فرهنگیان کشور است.

سروش تاکید کرد: به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا آموزش و پرورش را مصرف کننده صرف نمی‌داند، بلکه به دنبال کسب منافع جدید و مدیریت بهینه بر منابع است و در نهایت به این دلیل به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا وی مدیری استراتژیک و تحول‌خواه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار