فلاحت‌پیشه در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس گفت: دانش‌آشتیانی در برنامه‌های پیشنهادی خود نظام آموزش و پرورش را در قالب نظام‌های لائیک غربی دیده است.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۱۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 11 آبان) در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مخالفت با برنامه‌ها و دیدگاههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: برنامه‌هایی که آقای دانش‌‌آشتیانی ارائه کرده است فقط در مقام شعار است و قابلیت اجرا ندارد.

وی ادامه داد: مشکل امروز ما همین است که عده‌ای که در گذشته هم مسئولیت را داشتند در راستای اجرای اصل 30 قانون اساسی برای گسترش آموزش دولتی اقدامی نکرده‌اند.

فلاحت پیشه با اشاره به برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شما در برنامه‌های پیشنهادیتان تاکید کرده‌اید که نظام آموزش و پرورش را بر اساس تعهدات بین‌المللی در قالب یونسکو و یونیسف که در نظامهای لائیک غربی شکل گرفته‌اند سامان می‌دهید. اگر دانش‌آموزان بخواهند هر مسئله‌ای را در فضای آموزش و پرورش یاد بگیرند این مسئله با آموزه‌های دینی ما در تضاد است و ما نگرانیم که این تفکرات غلط بر متون درسی ما اثر بگذارد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در بخش دیگری از برنامه‌های خود به تمرکز بر‌ اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بررسی محتوای این سند اشاره کرده است که این مسئله یعنی بازگشت به عقب و مشکل ما هم اجرا نشدن این سند است که تازه وزیر پیشنهادی می‌خواهد به بررسی آن بپردازد.

وی با اشاره به سوابق تحصیلی و مدیریتی دانش آشتیانی گفت: تحصیلات شما در حوزه مهندسی راه و ساختمان و مهندسی زلزله است که با فضای فکری و مدیریتی آموزش و پرورش همخوانی ندارد. علاوه بر آن سوابق اجرایی شما هم با حوزه آموزش و پرورش مرتبط نیست و شما در مدیریت مجموعه مدارس مفید که از اشرافی‌ترین مدارس غیردولتی است و تجمعات صورت گرفته در این مجتمع در ایام فتنه باید پاسخگو باشید.

فلاحت پیشه با انتقاد از تغییرات صورت گرفته در کابینه خطاب به روحانی گفت: ضعفهای مدیریتی و مفاسد اقتصادی بیش از تحریم به ما آسیب زده است و انتظار این بود که کابینه دولت در این حوزه‌ها ترمیم می‌شد.
ارسال نظرات