به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

تریبون آزاد با موضوع «رابطه با آمریکا تعاملی سازنده یا پذیرش سلطه استکبار؟» برپا شد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در محوطه این دانشگاه تریبون آزادی با موضوع «رابطه با آمریکا تعاملی سازنده یا پذیرش سلطه استکبار؟» را برگزار کرد.
کد خبر: ۸۷۷۰۸۹۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دانشجویان زیادی با حضور در این تریبون به بیان نظرات خود در مورد موضوع مطرح شده پرداختند. 

 

دانشجوی مخالف رابطه با آمریکا با تکیه بر ماهیت فرهنگی انقلاب گفت: انقلاب ما تنها اقتصاد نیست و ما شهید داده ایم  و در این راستا نیز ارتباط با آمریکا منفعت اقتصادی ندارد و اگر هم داشته باشد به قیمت از بین رفتن مرز اعتقادات ماست.

 

وی با بیان اینکه تمام کشورها در نظام بین‌المللی نیاز به برقراری رابطه با یکدیگر دارند، گفت: در خصوص رابطه با ایران و آمریکا چگونگی و میزان ارتباط مهم است.

 

وی با بیان اینکه امروز دنیا در حال گذر از یک دنیای تک قطبی به چند قطبی است، بیان داشت: آمریکا در روابط بین‌المللی خود منافع ملی را اولویت قرار داده است و منافع دیگران را لگدمال می کند.
 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افزود: امریکا  از مصادیق و مواردی است که ما ارتباط با او را قبول نداریم و رد می‌کنیم. سوال می‌شود تا کی؟ پاسخ این پرسش را، هم امام و هم همه کسانی که در این باره صحبت کرده‌اند، گفته‌اند: تا وقتی که سیاست‌های مبنی بر زور و ظلم و فشار و خصومت با جمهوری‌ اسلامی و حمایت از دشمنان جمهوری اسلامی و پشتیبانی بی‌قید و شرط از دولت صهونیستی خاتمه پیدا کند.

 

یکی دیگر از دانشجویان گفت:  با ملاحظه همه جوانب، با مطالعه همه تجربه‌های کشور خود و کشورهای همسایه به این نتیجه می‌رسیم که نه فقط رابطه با امریکا، بلکه مذاکره با دولت امریکا امروز برخلاف مصالح ملی و منافع ملت است. این یک نظر متعصبانه نیست؛ این یک اندیشه و فکر است؛ بررسی شده و با ملاحظه همه جوانب است. مذاکره با امریکا- چه در قضایای کنونی و چه در مسائل دیگر- به معنای باز کردن باب توقعات و طلب‌کاری‌های امریکاست.

ارسال نظرات