مسؤل سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان
داودنیاگفت:فراخوان شرکت در جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج «ترنم بیداری» منتشر و فرصت ارسال آثار تا دهم آذر ماه می باشد.
کد خبر: ۸۷۷۰۸۸۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی عباس داودنیا مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج«ترنم بیداری» 27 آذر ماه سالجاری در شیراز برگزار می شود عنوان کرد:علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا روز دهم آذر ماه به دبیرخانه این همایش به نشانی www.avayebidari.ir  ویا آدرس اینترنتی www.basijmusicfestival@gmail.com ارسال کنند.

وی افزود:این جشنواره در سه بخش اصلی،جنبی و ویژه برگزار می شود که در بخش اصلی یا رقابتی و همچنین در بخش ویژه مدافعان حرم آثار مرتبط با موسیقی پاپ،موسیقی ردیف و دستگاهی،موسیقی نواحی و مقامی و سرود و گروه کر شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش جنبی(پیشکسوتان) نیز آثار تهیه و اجرا شده از ابتدای انقلاب تا پایان دفاع مقدس به رقابت گذاشته می شوند اظهار داشت:افتتاحیه این جشنواره در تاریخ 27 آذر و  اختتامیه آن نیز 29 آذر ماه سالجاری با معرفی نفرات و گروه های برتر برگزار می شود.

 

وی افزود: دبیرخانه جشنواره به جهت حفظ وحدت موضوعی، به منظور خلق آثار به علاقه مندان شرکت در جشنواره بسیج، وحدت و هم گرایی ملی، استکبار ستیزی، مقاومت و پایداری، عفاف و حجاب سبک زندگی اسلامی ایرانی، خودکفایی و استقلال، مضامین اخلاقی، مقاومت اقتصادی و بیداری اسلامی ولایت و ولایت مداری، بصیرت، اتحاد ملی، انسجام اسلامی، فرهنگ انتظار و عاشورا به عزیزان شرکت کننده پیشنهاد می دهد.

 

داوودنیا با اشاره به شرایط عمومی آثار متقاضی شرکت در جشنواره بیان کرد: آثار بی کلام در جشنواره پذیرفته نمی شود و حداکثر آثار ارسالی توسط هر گروه به دبیرخانه جشنواره آثار، می بایست به صورت صوتی یا تصویری به دبیرخانه ارسال شوند و فایل های بدون شناسنامه اثر، پذیرفته نخواهند شد و شناسنامه اثر باید به فایل ارسالی، الصاق شده باشد.

 

وی افزود: در بخش موسیقی نواحی، ترجمه ی شعر اثر، می بایست به فایل ارسال اثر الصاق شده باشد و محتوای آثار ارسالی، باید با موازین اخلاقی، عقیدتی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مطابقت داشته باشد.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان با بیان اینکه به آثاری که پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ارسال کنند ترتیب اثر داده نخواهد شد، تصریح کرد:  آثار باید تولیدی باشند و به آثاری که با استفاده از موسیقی های آرشیوی موجود در فضای موسیقایی کشور باز تولید شده اند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

وی افزود: دبیرخانه جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج به تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره گواهی شرکت اعطا و به برگزیدگان تمامی رشته های بخش اصلی و بخش ویژه این جشنواره جوایز ارزنده ای اهدا می کند.

 

داوودنیا در پایان با اشاره به اهداف این جشنواره خاطر نشان کرد: تربیت و تقویت نیروهای هنرمند با قابلیت برتر، جهت حضور در عرصه فعالیت های بسیج فرهنگی، ترسیم فضای کاری هنری در عرصه جنگ نرم و حمایت از ایده ها و استعدادهای خلاق و تأثیرگذار در حوزه موسیقی انقلاب و شناسایی گروه ها و هنرمندان شایسته به منظور ساماندهی، هدایت و بکارگیری آنان در مراکز فعال ارزشی از اهداف برگزاری این جشنواره هاست.

ارسال نظرات