در هفته پدافند غیرعامل تمام واحدهای آموزشی شهرستان دماوند با ۱۵ هزار دانش‌آموز، آموزش‌های لازم را جهت مقابله در مواقع بحرانی فراگرفته و تقریباً کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش به ۸۰ درصد از اهداف خود رسیده است.
کد خبر: ۸۷۷۰۷۹۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج: سعید محمد نجفی، مسئول کمیته پدافند غیرعامل و حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: هدف از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان دماوند تمرین مباحث و آموزش‌هایی است که دانش آموزان فراگرفته تا در مواقع اضطراری و خاص همچون زلزله، آتش‌سوزی، سیل و غیره بتوانند از آموخته‌های فراگرفته خود استفاده کنند.

وی افزود: در این رزمایش نمادین تمام اعضای مدیریت پدافند غیرعامل شامل آموزش و پرورش، امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهور، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵ و مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند حضور داشتند تا آموزه‌ها و تجربیات خود را به نمایش بگذارند.

مسئول کمیته پدافند غیرعامل و حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: در هفته پدافند غیرعامل تمام واحدهای آموزشی شهرستان دماوند با ۱۵ هزار دانش‌آموز، آموزش‌های لازم را جهت مقابله در مواقع بحرانی فراگرفته و تقریباً کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش به ۸۰ درصد از اهداف خود رسیده است.

محمد نجفی با تأکید بر اینکه تعدادی از مدارس شهرستان دماوند فرسوده است، گفت: بسیاری از مدارس این شهرستان بازسازی شده و تقریباً تعداد معدودی از مدارس نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد داشت که این تعداد کم نیز در آینده مقاوم‌سازی خواهند شد.

وی در خصوص واقعی بودند بحران، ارزیابی امداد و حضور آنها در مدارس عنوان کرد: حادثه واقعی با رزمایش فرق دارد و متفاوت است و در موارد واقعی مبارزه با مشکلات طبیعتاً سخت خواهد بود، ولی در رزمایش عوامل امدادی با تخصص خاصی که امدادگران به خصوص هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی دارند، قطعاً با موفقیت برگزار شد و امدادرسانی مطلوب بوده است.

ارسال نظرات