ترامپ:

پرونده ایمیل‌های کلینتون، بزرگترین رسوایی از زمان واترگیت است

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی تاکید کرده که پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، بزرگترین رسوایی از زمان رسوایی واترگیت در این کشور است.
کد خبر: ۸۷۷۰۶۶۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
 به گزارش خبرگزاری بسیج،   در ادامه جنجال‌ها بر سر ماجرای ایمیل‌های نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقیب جمهوریخواه او این ماجرا را بزرگترین رسوایی در این کشور از زمانم رسوایی واترگیت خوانده است.

روز جمعه هفته گذشته بود که رئیس اف‌بی‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرد به دنبال پیدا شدن مدارک جدید در پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، این نهاد فدرال روند تحقیقات درباره این پرونده را ازسر می‌گیرد.

این موضوع با انتقادات تند کلینتون و ستاد دموکرات‌ها مواجه شده و از سوی دیگر با استقبال دونالد ترامپ و هواداران او در حزب جمهوریخواه شده است.

حالا ترامپ در سخنرانی در شهر «گرند راپیدز» ایالت میشیگان پرونده جنجالی ایمیل‌های کلینتون را بزرگترین رسوایی در آمریکا از زمان رسوایی واترگیت خوانده است.

«رسوایی واترگِیت» به وقایعی اطلاق می‌شود که بین سال‌های 1972-1975 در هتلی به همین نام در واشنگتن اتفاق افتاد که در نهایت منجر به استیضاح و سپس کناره‌گیری ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا شد.

ماجرا به استقرار دستگاه‌های شنود در محل ستاد انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا مربوط می‌شد که در نهایت با تهدید و اغاز روند استیضاح رئیس‌جمهور وقت از سوی کنگره، نیکسون مجبور به استعفا شد.

نامزد جمهوریخواه گفت: «او(کلینتون) دفعات بسیاری دروغ گفته است و مطالب زیادی(از ایمیل‌هایش) را حذف کرده است. این بزرگترین رسوایی از زمان واترگیت است».

ترامپ با استقبال از اقدام «جیمز کامی» مدیر اف‌بی‌آی در ازسرگیری تحقیقات درباره ایمیل‌های کلینتون تصریح کرد: «او اعتبار و احترامش را دوباره به دست آورد».

ارسال نظرات