خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
دیدار اعضا ستاد سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان
امام جمعه اصفهان گفت: امروز کشور ما به روحیه بسیجی نیاز دارد، مهمترین رسالت بسیج در این زمان حضور در جبهه جنگ نرم و ایستادگی در برابر تهاجمی است که دشمن از طریق فضای مجازی آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۷۷۰۶۳۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

امروز مهمترین رسالت بسیج حضور در جبهه جنگ نرم استبه گزارش خبرگزاری بسیج،آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در دیدار اعضاء ستاد بسیج دانش آموزی استان اصفهان که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، با اشاره به حدیث «انّ اللَّه قضی قضاء حتما الّا ینعم علی العبد بنعمه فیسلبها ایّاه حتّی یحدث العبد ذنبا یستحقّ بذلک النّقمه» از امام باقر (علیه السلام) عنوان کرد: یکی از الهاماتی که خداوند متعال به امام خمینی(ره) کرد، تشکیل بسیج بود.

وی با بیان این مطلب که الهام الهی مختص به انبیا نیست، تصریح کرد: به انسانهای با تقوی هم الهام می‌شود، البته این واقعه با نزول فرشتگان انجام نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در اثبات ادعای خود به آیات قرآن استدلال کرد و گفت: آیات «وَمَن یَتَّق الله یَجعَل لَّه مَخرجا» و «مَن یَتَق الله یَجعَل لَّه من امره یُسرا» و « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانًا وَیُکَفِّر عَنکُم سَیِّئَاتِکُم وَیَغفِر لَکُم» دلیلی بر این مدعاست که خداوند می فرمایند: اگر متقی باشید خداوند برای شما نوری که به واسطه آن بتوانید حق و باطل را تشخیص دهید قرار می‌دهد و اگر به این صفت الهی مزین بشوید خداوند خروج از سختیها را برای شما قرار می‌دهد و امر شما را آسان می‌کند.

وی به نمونه هایی از تصمیمات الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: وقتی امام خمینی (ره) به ایران آمدند و قبل از 22 بهمن، دولت از تجمعات مردمی جلوگیری و اعلام حکومت نظامی کرد و بسیاری از علما و بزرگان در انتخاب تصمیم درست مستأصل شده بودند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امام راحل (ره) وقتی مدتی با مردم صحبت می‌کردند و در امری تردید داشتند، توسل می کردند، نماز می‌خواندند و قاطعانه تصمیم می گرفتند لذا در این زمان هم ایشان امر به شکستن حکومت نظامی دادند که یکی از عوامل مهم در پیروزی قطعی انقلاب ایران شد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: خداوند به قلب انسانهای مؤمن نظر دارد و یکی از الهامات به امام راحل(ره) تشکیل بسیج بود که در دوران جنگ ارزش و اهمیت بسیج بر همگان معلوم شد.

وی اذعان داشت: در آن زمان شاکله ارتش آشفته بود و سپاه هنوز به درستی تشکیل نشده بود، لذا اگر بسیج نبود نمی‌توانستیم در برابر آن تهاجم ایستادگی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در ابتدا هم دشمن پیروزیهایی به دست آورد اما خودباوری ناشی از ایمان و اعتقاد امام خمینی(ره) که در قلوب نیروهای مدافع ما رسوخ کرد، باعث شد به پیروزی برسیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس کشور ما در نبردی بی سابقه در تاریخ بشر، با تمام ابرقدرتهای دنیا مقابله کرد و توانست به پیروزی برسد و اهمیت و نقش بسیج در دوران جنگ مشخص شد.

آیت الله طباطبائی نژاد بر لزوم استمرار حرکت بسیج در حال و آینده تأکید کرد و گفت:  باید جوانان را در مسیر شهدا و ایثارگران و خدامحوری قرار دهیم، البته این کار در این زمان بسیار سخت است زیرا دشمنان ما از غلبه بر ما در نبرد نظامی مأیوس شده و تمام توان خود را به جنگ نرم معطوف کرده است.

وی به قدرت ایمان و اخلاص در رزمندگان اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ دشمن با حدود 40 هزار نفر از نیروهای آموزش دیده و با تمام امکانات نتوانستند خرمشهر را در تصرف خودشان نگه دارند و با وجود برتری نظامی آنها ، قدرت ایمان و اعتقاد رزمندگان ما باعث پیروزی ما شد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: به صراحت قرآن، دشمن هیچگاه از دشمنی خود دست بردار نیست و انرژی هسته‌ای و توان نظامی بهانه است، آنها با دین و اعتقادات ما اختلاف دارند، البته با ایمانی که باعث شجاعت و استقامت مردم ما شده است.

وی تصریح کرد: دشمن امروز با استفاده از فضاهای مجازی جبهه جدیدی را در برابر ما و انقلاب ایجاد کرده که بسیار خطرناکتر از نبرد نظامی است و متأسفانه برخی از جوانان هم فریب این دسیسه‌ها را می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: استفاده نادرست از موبایل و شبکه‌های مجازی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است؛ البته تکنولوژیهایی همانند اینترنت و فضاهای مجازی ابزار خوبی است که خدمات زیادی را می‌توان با آن انجام داد؛ افرادی که تحت تأثیر این شبکه‌ها هستند نمی‌توانند به کشور و اسلام خدمت کنند.

وی تأکید کرد: مبارزه با تهدیدات دشمن در فضاهای مجازی در واقع یک مبارزه سیاسی است، لذا بسیج باید در این عرصه وارد عمل شود.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اسپانیا 600 سال در اختیار مسلمانان بود و مسیحیان نتوانستند به پیروزی برسند اما با استفاده از شراب و ترویج فساد و بی بند و باری بین مسلمانان توانستند به پیروزی برسند؛ باید زمینه فعالیت را برای شیاطین جنی و انسی ببندیم.

آیت الله طباطبایی نژاد، مهمترین کارکرد بسیج را جذب جوانان به کانون انقلاب و مقابله با تهدیدات دشمن در زمینه فضاهای مجازی دانست و گفت: بخشی از طلاقها و آسیبهای کانون خانواده به دلیل ترویج فرهنگ بی بند و باری با استفاده از این وسایل است، بنابر این باید سعی کنیم به فرهنگ بسیج متعهد بمانیم و فرهنگ آن را ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خاطر نشان کرد: دانش آموزان بسیجی باید به همان اندازه که در امور معنوی پیشرفت می‌کنند، در تحصیل علم هم فعال باشند، چرا که کشور ما به مدیران با روحیه بسیجی نیاز دارد که در هر شرایطی حافظ ارزشهای دینی و انقلابی باشند.

در ابتدای این دیدار ، سرگرد ادیب مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته گذشته ، برنامه های هفته بسیج دانش آموزی را تشریح کرد .

وی گفت : بسیج دانش آموزی استان اصفهان در سطح کشور به عنوان یک سازمان پویا و خلاق درحال فعالیت است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان افزود : جامعه هدف بسیج دانش آموزی در استان اصفهان 611 هزار نفر هستند که تاکنون حدود 70 درصد از آنها جذب بسیج دانش آموزی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها