نماينده قرارگاه اقتصاد مقاومتي شهيد احمدي روشن استان قم:

استفاده كارآمد از منابع نفت و گاز ، مولفه مهم در اقتصاد است

نماينده قرارگاه اقتصاد مقاومتي شهيد احمدي روشن استان قم گفت: يكي از عرصه هاي موفقيت اقتصاد در كشور ما مديريت توانمند براي استفاده كارآمد از منابع نفت و گاز است.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۴۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی قم، سيد مرتضي ميرسراجي اظهار داشت: مديريت توانمند يعني در اين زمينه از يك سو بايد ذخاير راهبردي نفت و گاز كشور را افزايش داد و از سوي ديگر نيز بايد از طريق قطع وابستگي به نفت به پويايي اقتصاد كمك كرد و از ضربه پذيري و تحريم پذيري آن كاست كه اين مهم با سياست هايي هم چون توليد فراورده هاي نفتي داراي ارزش افزوده به جاي خام فروشي قابل تحقق است.


وي با بيان اين كه استفاده بهينه از ظرفيت هاي نفت و گاز كشور نيازمند سرمايه گذاري گسترده و توسعه همكاري هاي خارجي است، گفت: لازم است اين همكاري ها و سرمايه گذاري ها از سوي مسئولان نفتي به نحوي مديريت شود كه زمينه ساز تقويت و ارتقاي ظرفيت ها و توانمندي هاي توليد، ساخت و توسعه فناوري داخلي و رفع نقاط ضعف داخلي شود.

وي در ادامه به اشكال هاي حقوقي و فني قراردادهاي جديد نفتي اشاره كرد و گفت: ضروري است حتما نسبت به اصلاح اين قراردادها اقدام شود تا از ضررهاي جبران ناپذير به كشور پيشگيري شود و صدمات گذشته تكرار نشود.

ميرسراجي افزود: تقاضاي جامعه دانشجويي استان از روحانيت و مرجعيت معظم، فرهيختگان حوزوي و اقشار مختلف مردم آگاه استان قم اين است كه با درك حساسيت موضوع ضمن آگاهي بخشي به همه مردم نسبت به مطالبه جدي از مسئولان براي اصلاح قراردادهاي نفتي اهتمام جدی داشته باشند.
ارسال نظرات