خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی با بیان این که دولت در قضیه برجام دقت کند ارزش ها را به تاراج ندهد، تصریح کرد: اگر به دشمن رو دهید تا جایی که بتواند جلو می آید اما اگر در مقابل آن استقامت کنید عقب نشینی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۳۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با بیان این که دولت در قضیه برجام دقت کند ارزش ها را به تاراج ندهد، تصریح کرد: اگر به دشمن رو دهید تا جایی که بتواند جلو می آید اما اگر در مقابل آن استقامت کنید عقب نشینی خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: امام سجاد(ع) در روایتی می فرماید بعد از واقعه عاشورا حضرت زینب(س) به من گفت روزی که پیامبراکرم(ص) در خانه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) میهمان بود رو به قبله کرد در حالی که اشک از چشمانش جاری می شد گفت بعد ازمن علی(ع) را می کشند و بعد از او حسین(ع) را که جبرئیل گفت نگران نباش گروهی ناشناس جنازه آنها را در کربلا دفن می کنند و عَلَمی را در این مکان نصب می نمایند که در طول تاریخ پایدار خواهد بود.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) سخت ترین مصیبت را واقعه شام می دانند اظهار داشت: هنگامی که در زمینه سخت ترین مصیبت از امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) سوال می شود از شام می گویند، نه کربلا زیرا در شام می خواستند چادر زن ها را از روی سرشان بر دارند؛ کجایند خانم هایی که می خواهند این زره خود را به دشمن تقدیم کنند.

وی با اشاره به دعای 27 از صحیفه سجادیه گفت: این دعا مربوط به مرزبانان است؛ هنگامی که امام سجاد(ع) در این دعا به کفار می رسد می گوید بین آنها و اسلحه هایشان فاصله انداز و هنگامی که به مسلمانان می رسد می گوید شمشیرشان را تیز کن .

رئیس مرکز فقهی مدیریت اسلامی دلیل انتخاب این دعا از صحیفه سجادیه را هفته خلع سلاح دانست و بیان داشت: برخی کشورها بعد از جنگ جهانی اول و دوم صلح را پیشنهاد دادند و معاهداتی همانند منع سلاح هسته ای و منع گسترش سلاح های شیمیایی را تصویب کردند اما آنهایی که سلاح هسته ای دارند این معاهده را امضاء نکردند و در مقابل از ایران که سلاح هسته ای ندارد دائما پرس و جو می کنند.

وی ادامه داد: دعای امام سجاد(ع) برای مرزبانان نشان می دهد که نظام بی اسلحه تشکیل نمی شود اما امروزه عده ای می گویند می خواهیم قهرمان صلح باشیم و سازش را نیز از امام خمینی(ره) آموخته ایم همچنین می گویند نیازمند هزینه نظامی نیستیم در حالی که هزینه نظامی ما یک چهارم عربستان سعودی است و ارتش ما در جهان 21 و ارتش ترکیه ششم است؛ البته اگر سپاه و بسیج را نیز در کنار ارتش قرار دهند جزء ارتش های برتر جهان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که خلع سلاح مورد قبول ماست، اما خلع سلاح های هسته ای و شیمیایی اسرائیل هم باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد، تصریح کرد: افرادی از داخل نیز دشمن را خوب جلوه ندهند و نگویند دشمن به دنبال صلح است؛ سعی کنید در روز استکبار جهانی که نزدیک است حضور گسترده ای در راهپیمایی داشته باشید؛ 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، تبعید امام خمینی(ره) و روز دانش آموز است و ایران نیز تنها مکانی است که در آن نیروهای آمریکایی به گروگان گرفته شده و می شوند چه در دریا چه در لانه جاسوسی.

وی ادامه داد: پس از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا رابطه اش با ایران را قطع کرد که امام خمینی(ره) این قطع رابطه را تبریک گفتند و از آن زمان تاکنون نیز رابطه ای برقرار نشده اما برخی تلاش می کنند تا رابطه را برقرار کنند.

امام جمعه پردیسان تبیین کرد: در روزهای گذشته اتحادیه اروپا ادبیات ذلیلانه ای بیان کرده است و این دولت در قضیه برجام دقت کند که ارزش ها را به تاراج ندهد؛ اتحادیه اروپا بیان کرده است در ایران دفتر تشکیل خواهیم داد و برحقوق بشر در ایران نظارت خواهیم کرد و باید بدانیم افرادی که حصر شده اند در کجا قرار دارند.

وی ادامه داد: هنگامی که به دشمن رو می دهید جلو می آید و هنگامی که در مقابل آن ایستادگی می کنید عقب نشینی می کند؛ ما برای شکست دشمن نیازمند سلاح هسته ای نیستیم بلکه با اراده اربعینی و عاشورایی و با سلاح اقتصاد مقاومتی آنها را شکست خواهیم داد.

رییس مرکز فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد: رییس دولت گوش کند، که اگر به این شکل به راه خود ادامه دهد، شورای نگهبان قسم یاد نکرده تا یک شخص را در هر دو دوره تأیید کند و آیت الله جنتی نیز ادبیاتی هشدار دهنده به کار برده است؛ مسیر خود را با رهبری تنظیم کنید و بر ضد استکبار جهانی عمل کنید بلکه این نظام ارزشمند است و نمی توان آن را ارزان فروخت.
ارسال نظرات