فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوه گفت: رزمایش دانش آموزی پدافند غیرعامل در مدارس ساوه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۰۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار مجید احمدجعفری با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش گفت: هدف از برگزاری این رزمایش تمرین مباحث و آموزش‌هایی است که دانش آموزان پیش از این فراگرفته‌اند تا در مواقع اضطراری و خاص همچون زلزله، آتش‌سوزی، سیل و غیره بتوانند از آموخته‌های فراگرفته خود استفاده کنند.

وی افزود: رزمایش پدافند غیرعامل ویژه دانش‌آموزان به منظور افزایش توان آمادگی دانش‌آموزان در مقابل حملات احتمالی دشمن، ارتقاء دانش علمی و مهارتی دانش آموزان در زمینه پدافند غیرعامل در این شهرستان اجرا شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوه تصریح کرد: در این مانور نیمروزی دانش آموزان مهارت و توانمندی خود را در زمینه پناه گیری در زمان حمله هوایی، امداد رسانی به مصدومان، اطفاء حریق، نحوه جمع آوری اجساد، برپایی چادر اسکان موقت و … به نمایش گذاشتند.

سرهنگ پاسدار احمدجعفری با اشاره به نقش مهم پدافند غیرعامل در آماده سازی دانش آموزان برای زمان های اضطراری و حساس در کشور گفت: تمرین و اجرای این رزمایش ها برای کشوری مانند ایران که همیشه در برابر خطرات طبیعی و غیر طبیعی است می تواند منجر به کاهش آسیب ها به صورت قابل ملاحظه ای شود.

گفتنی است این رزمایش با حضور دستگاه‌های خدماتی اورژانس، نیروی انتظامی و … با صدای آژیر خطر به صورت نمادین در مدارس شهرستان دماوند آغاز شد و دانش آموزان نیز با توجه به تمامی نکات ایمنی خود را به مکانی امن رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات