خبرهای داغ:
رئیس خانه نخبگان بسیج استان همدان گفت: امروزه ملاک قدرت و توسعه و توانمندی هر کشوری، قدرت تولید علم، اطلاعات و استفاده از دانش روز و تولید محصولات کارآمد است.
کد خبر: ۸۷۷۰۴۷۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید هادیان در سمینار آموزشی «بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی» که به همت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری همدان و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، اظهار داشت: زندگی در سال‌های آغازین قرن 21 پیچیدگی‌هایی را در علوم اقتصاد، روابط اجتماعی، و علوم سیاسی به وجود آورده است.

رئیس خانه نخبگان بسیج استان همدان افزود: به موجب ایجاد این شرایط ویژه در قرن 21 و تولید زیاد علم نام‌هایی از جمله عصر ارتباطات، انفجار اطلاعات و را بر این عصر گذاشته‌اند و امروزه توانایی کشورها را، نظریه‌پردازان بزرگ نه در قدرت نظامی بالا و نه در قدرت اقتصادی خیلی پیشرفته کشورها می‌دانند.

وی بیان کرد: امروزه ملاک قدرت و توسعه و توانمندی هر کشوری را قدرت تولید علم، اطلاعات و استفاده از دانش روز و تولید محصولات کارآمد می‌دانند و کشور ما هم به حول قوه الهی در دهه‌ای که به نام خودباوری، آگاهی و پیشرفت علمی نام‌گذاری شده است با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایرانی اسلامی خود حرکت‌های رو به جلویی را شروع کرده و بسیار هم در آن موفق بوده است.

هادیان بیان کرد: امید است به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای بین خانه نخبگان بسیج استان و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منعقد شود.

مدیر مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی همداننیز در این سمینار آموزشی عنوان کرد: بومی‌سازی و توانمندسازی نیروی بومی، عملکرد منطقه‌ای را توسعه داده و نتیجه آن جلوگیری از هدر رفت پتانسیل‌های منطقه‌ای خواهد شد.

مهدی عسگری کیا توجه ویژه و کاربردی به آموزش را مهم‌ترین ابزار توانمندسازی برشمرد و تصریح کرد: آموزش تئوریک و غیر مهارتی بدون توجه به اشتغال جامعه تحصیل‌کرده، مسیر توسعه را از حالت متوازن خود خارج کرده است.

وی تاکید کرد: باید مسیر علمی جامعه به سمت‌وسوی علم نافع هدایت شود که خوشبختانه نگاه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل اقتصادی و توسعه‌ای، مبتنی بر علم و اقتصاد دانش‌بنیان است.

از ابتدای سال جاری تاکنون، این پنجمین سمینار آموزشی است که توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و به دعوت سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات