اجتماع بزرگ زنان عاشورائی، قرائت خطبه عقیلیه بنی هاشم با عنوان همایش زینبیون در حسینیه حاتمی شهرستان ایوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۴۲۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در این آیین معنوی که با حضور گسترده زنان و به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ایوان برگزار شد؛ سرهنگ پاسدار محمد حسین فولادی فرمانده سپاه ناحیه ایوان گفت: در سیر تاریخ فرهنگ و تمدنها افرادی در رأس آن بودند که مسیر تاریخ را عوض کرده اند. چه به سمت خدامحوریو معنویت یا به سمت دیگر. افراد شقی و ملعون چون فرعون و نمرود و یا سیاستمداری مثل ناپلئون . انقلابهای بزرگ دنیا مثل روسیه و فرانسه هرکدام مسیر تاریخ را به سمتی کشانده اند.

سرهنگ فولادی افزود: اولیاء معصوم ما و اهل بیت علیهم السلام بویژه حضرت زینب (ع) نیز تأثیرگذار بوده اند و دنیا از اندیشه های ایشان متأثر است.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان ماجرای ثقیفه را نقطه انحراف اسلام خواند و تصریح کرد: در صدر اسلام افرادی که اسلام را تصنعی پذیرفته و در صف واقعی و راستین نبودند در بیت پیامبر نفوذ کردند و بدین خاطر سرنوشت به سمت ضلالت رقم خورد. این افراد درصدر قرار گرفتند . افرادی بودند که از گذشته می خواستند پیامبر متولد نشود و به فضل الهی نظر پیغمبر که بر تحقق دین بود واقع شد و چون نقشه شوم این افراد عملی نشد، نفوذ را برگزیدند.

سرهنگ فولادی خاطر نشان کرد: با اینکه خلافت غصب شد و دشمنان در صدر قرار گرفتند و حق به حق دار نرسید؛ لکن مردم همچنان در صحنه بودند. گرچه در غفلت بودند، امارگه هائی از احساس دین در آنها بود. با اینکه حلقه انحراف در رأس حکومت بود .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ایوان تأکید کرد: در زمان معاویه سیر قهقرائی مسلمین صدچندان شد. بهدلیل پراکندگی جهان اسلام که ناشی از فتح سایر سرزمین ها در زمان خلفا بود؛ خیلی از مسلمین با سبک و سیاق زندگی محیط خود پرورش یافته بودند و ارتباط چندانی با اسلام ناب نداشتند و در عصر معاویه نیز عنصر زور و خشونت از یک طرف و ترس و وحشت از سوی دیگر در سراسر جامعه حکمفرما بود و افرادی که مخالف بودند، تطمیع می شدند و سکوت و سازش پذیری سایه انداخته بود.

سرهنگ فولادی اذعان کرد: در این شرایط زمینه برای خلافت یزید آماده شد و در این مقطع که فرمانده سپاه امام حسن(ع) تطمیع و زن حضرت نیز قاتل شد، امام حسین(ع) وارد عرصه شد و اهداف خویش را طراحی کرد.

فرمانده سپاه ایوان با اشاره به افرادی که با غرض ورزی و قلم های فاسد در راستای معکوس جلوه دادن حادثه عاشورا در تلاشند اظهار کرد: عاشورا حادثه طبیعی و آنی بود و باید اتفاق می افتاد. قیام در دو بخش نظامی و رزمی با فرماندهی سیدالشهداء و بخش بیدارگری و پیام رسانیبه فرماندهی زینب کبری(س) بود.

سرهنگ فولادی گفت: سعه صدر و صبر زینب(س) الگوست. زینبی که تربیت یافته مکتب علوی و بزرگ شده نهج البلاغه بود. سیره نورانی آن بانو برای ما درس است. درواقع زینب بود که اسلام را نجات داد. خطبه های ایشان حتی یزید ملعون را هم منقلب کرد که بر عبیداله بن زیاد نفرین فرستاد.

سرهنگ فولادی در بخش دیگر از سخنانش تأکید کرد: امروز زنان و مادران و خواهران ما وظیفه ای زینب وار دارند. فضای جنگ نرم و سنگرش به داخل خانه های مردم کشیده شده و خانواده که کوچکترین و مؤثرترین نهاد است با مدیریت مادر اداره می شود. حسین فهمیده ها را این مادران به میدان خواهند فرستاد. دفاع مقدس ما برگرفته از عاشورا و کربلا بود و مادران ما هیچگاه دل امام را نشکستند و امروز نیز این روحیه لازم است.

فرمانده سپاه ایوان در پایان عرایض از مادران خواست تا فرزندانی را تربیت کنند که پرچمدار اسلامباشند نه سر بار نظام و ادامه داد: انتظار است که جامعه زنان زینبی شود، ظرفیت وجود دارد چون دلها با اهل بیت گره خورده است.

در این آیین همچنین گروه غنچه های غدیر به قطعه شعری را اجرا وگروه هنری تئاتر سایه نیز خرابه شام و اسارت اهل بیت را روایت و حجت الاسلام والمسلمین طالبی نیز به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

ارسال نظرات