خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌مهری مسئولین اجرایی در سال‌های پس از انقلاب‌اسلامی نسبت به آذربایجان‌غربی، گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از شعارهای اصلی دولت یازدهم بوده و اکنون نیز باید توجه بیشتری از سوی دولت به این مقوله شود.
کد خبر: ۸۷۷۰۳۹۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، روح‌الله حضرت‌پور در نخستین نطق پیش از دستور خود در مجلس دهم، اظهار کرد: مردم آذربایجان‌غربی در دفاع از مبانی انقلاب و امام راحل و صیانت از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی پیشاهنگ دفاع از آب و خاک و مرز و بوم بودند اما با این وجود در طول سال‌های مختلف مورد بی‌مهری و غفلت مسئولین ارشد اجرایی واقع شده است.

وی افزود: این مردم در بزنگاه‌های حساس تاریخی نشان داده‌اند که پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند و به همین دلیل باید توجه بیشتری از سوی دولت‌ها و مسئولین به استان شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به کم‌کاری‌های دولت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف اجرایی در سراسر آذربایجان‌غربی، بیان داشت: موضوع راه‌آهن یکی از مشکلات اساسی استان به شمار می‌رود که همچنان مورد بی‌مهری مسئولین واقع شده و توجه خاصی به این موضوع نمی‌شود.

وی، در خصوص موضوع احیای دریاچه ارومیه و وعده‌های مسئولین دولتی در این راستا، خاطرنشان کرد: موضوع احیای دریاچه ارومیه شعار و برنامه اصلی رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی بوده که باید بیش از پیش به آن توجه شود. هزینه احیای دریاچه ارومیه حداکثر میان 6 الی 7 میلیارد دلار خواهد بود اما در صورت خشکی این دریاچه شاهد خسارت هزاران میلیارد دلاری خواهیم بود بنابراین باید توجه دولت به این بحث افزایش یابد.

وی، خواستار رسیدگی مسئولین به مدیریت منابع آبی حوضه آبریز دریاچه و نیز ساماندهی چاه‌های آبی این حوضه شد تا به این ترتیب مصرف آب کنترل شده و کشاورزان نیز از ضررهای احتمالی مصون بمانند.

حضرت‌پور، نبود شغل مناسب برای جوانان را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات سراسر استان نامید و گفت: آذربایجان‌غربی با دارا بودن منابع عظیم خدادادی متاسفانه با خام‌فروشی منابع معدنی مواجه است که باید در این خصوص تصمیمات جدی و قابل اجرایی توسط مسئولین اتخاذ شود.

وی، با انتقاد از بی‌بهره بودن استان از مرزهای مشترک با کشورهای مختلف، عنوان کرد: متاسفانه با دارا بودن مرز مشترک با چند کشور شاهد بی‌بهره ماندن مردم از این مرزها هستیم بنابراین باید در این خصوص هم تصمیمات مناسبی گرفته شود تا مردم بیش از این بتوانند بهره کافی از مرزها ببرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، رتبه 28 آذربایجان‌غربی در حوزه‌های اقتصاد، آموزش و بهداشت و درمان را شایسته مردم استان ندانست و تاکید کرد: رتبه استان از لحاظ جمعیت و وسعت هشتم و نهم است اما در مقوله اختصاص امکانات در رتبه‌های پایانی کشور قرار داریم که این امر قابل قبول نیست.

وی، همچنین میانگین درآمد سرانه مردم نسبت به کشور را بسیار نامناسب دانست و ابراز داشت: پایین بودن بیش از 40 درصدی سرانه درآمد مردم استان از کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدیران استانی و کشوری باید برای جبران این امر تلاش کنند.

عدم تامین به‌موقع قیمت خرید سیب و محصولات کشاورزی استان، افزایش حاشیه‌نشینی و مشکلات مدیریت شهری، ناوگان فرسوده شهری و روستایی و نیز کمبود امکانات تحصیلی در روستاها از دیگر موارد بودی که این نماینده مجلس خواستار توجه جدی مسئولین به آن‌ها شده و نسبت به عقب‌ماندگی استان در این حوزه‌ها تذکر داد.

حضرت‌پور، راکدبودن بیش از یک‌هزار و 200 واحد صنعتی و کارخانه در استان را جزو اصلی‌ترین مشکلات اشتغال آذربایجان‌غربی برشمرد و تصریح کرد: در کنار این مشکلات باید به کمبود بیش از یک‌هزار تخت بیمارستانی نیز اشاره کرد که متاسفانه جزو اصلی‌ترین مشکلات و خواسته‌های مردم به شمار می‌رود.

وی، در پایان سخنان خود، به نمایندگی از طرف اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف مردم آذربایجان‌غربی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست کرد تا پس از 20 سال به این استان سفر نمایند تا به این ترتیب وفاداری مردم خطه آذربایجان‌غربی به ولایت و انقلاب اسلامی بیش از پیش ثابت شود.


ارسال نظرات