زندگی نامه دانش آموز شهیدی که سرشار از درس و آموزش است

شهید فرامرز سالمی دانش آموز شهیدی که بدون اطلاع خانواده در جبهه حضور یافت و در وصیت نامه خود از مادر و پدرش که بدون اذن آنها چنین تصمیمی گرفته بود حلالیت طلبید.
کد خبر: ۸۷۷۰۳۲۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، دانش آموز شهید فرامرز سالمی بیست و هفتم تیر ۱۳۵۰ در روستای حیدر آباد از توابع شهرستان رودبارجنوب به دنیا آمد پدرش علی و مادرش مریم نام داشت.
 
این دانش آموز شهید درخانواده ای مذهبی  به دنیا آمد او فرزندششم و آخرین فرزند خانواده بود مادرش علاقه وافری به او داشت زیرا او ته تغاری خانواده بوداز این رو مورد علاقه دیگراعضای خانواده نیز بود و به اوعشق می ورزیدند.
درشش سالگی و در مهر۱۳۵۶روانه مدرسه ابتدایی شهید باهنر روستا شددوران ابتدایی را بانمرات عالی قبول شد دوران راهنمایی رادر همان مدرسه که فاصله چندانی تا منزلشان نداشت سپری کرد تابستانها بیشتر وقت خود راصرف کمک به پدر کشاورزش وتمرینات ورزشی میکرد وعملا زمان بیهوده ای نداشت تا به بطالت بگذراند به ابتکار خودش هارتل و وسایل وزنه برداری تهیه کرد.
شهید فرامرز بعد ازدرس خواندن علاقه دومش ورزش فوتبال بود پس از گذراندن دوره راهنمایی برای گذراندن ادامه تحصیل در دانشسرای کهنوج ثبت نام کرد کم کم با بزرگتر شدنش احساس کردکه بایدبرای دفاع کردن از نظام اسلامی ایران اموزشهای نظامی فراگیرد تا مانعی برای اعزامش به جبهه وجود نداشته باشد.

 
با آغاز اموزشهای نظامی توسط سپاه بی درنگ نام نویسی کرد و راه آموزش جبهه را پیش گرفت وحتی به خانواده خود هم اطلاع نداد خبر اعزامش از طریق یکی از بستگانش که با او هم کلاس بود به گوش خانواده رسید خانواده جز تسلیم در مقابل قضا وقدر اللهی چاره ای نداشتند وهمیشه دست به دعا بودند یکبار دیگر او را ببینند و با آب وقران مانند دیگر رزمندگان با او وداع کنند افسوس که سرنوشت به گونه ای دیگر رقم خورده بود واین آرزوی آنها هیچ وقت رنگ حقیقت به خود نگرفت در وصیت نامه ای که از او به جا مانده بود همه را به خواندن قران وپشتیبانی از نظام دعوت کرده بود واز مادر و پدرش که بدون اذن آنها چنین تصمیمی گرفته بود حلالیت خواسته بود پس از ۱۵روزاز اعزام اونگذشته بود که دعوت حق را لبیک گفت وعاشقانه وار به سوی معبودش پرزد.
این دانش آموز شهید پنجم اردیبهشت ۱۳۶۶ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید،خبرشهادتش رابه پدرش گفتند وپدرش چون کوهی استوار خم به ابرو نیاورد ومعتقد بود خداوند چنین پسری به او داده بود و اکنون امانت خود را باز پس گرفته است قبر مطهرش هم اکنون در گلزار شهدای شهرستان رودبارجنوب واقع در جاده مظفرآباد هرجمعه زیارتگاه پدر برادران و وابستگان است.
روحش شاد   و  یادش گرامی        


ارسال نظرات