سردار سلیمانی گفت: با حکمی از سوی سرلشکرجعفری فرمانده کل سپاه، ستاد استقبال مردمی از زائران خارجی اربعین حسینی با ریاست سردار علی فضلی تشکیل شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۲۷۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین سپاه در گفت‎وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: با حکمی از سوی سرلشکرجعفری فرمانده کل سپاه، ستاد استقبال مردمی از زائران خارجی اربعین حسینی با ریاست سردار علی فضلی برای نخستین بار در سازمان بسیج مستضفعین تشکیل شد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و وظایف این ستادمردمی گفت: هماهنگی و بکارگیری امکانات مردمی،انجمن های خیریه و سازمان های مردم نهاد برای تکریم از زائران خارجی اربعین حسینی و همچنین به وجود آوردن تسهیلات بین راهی از ورود این زائران به داخل کشور تا خروجشان از مرز شلمچه و مهیا ساختن تغذیه و اسکان آنان و... از جمله وظایف این ستاد است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه این زائران خارجی از مرز 7 استان وارد کشور می شوند، افزود: 50هزار پاکستانی از مرز سیستان و بلوچستان،25 هزار افغانستانی از مرز خراسان رضوی،7 هزار زائر کشور آذربایجان از گیلان، 3هزار ترکمنستانی از خراسان شمالی، یک هزار و 2500 زائر کشور آذربایجان به ترتیب از آذربایجان شرقی و اردبیل و همچنین تعداد از زائران خارجی از گلستان وارد کشور می شوند.

دبیر قرارگاه اربعین سپاه خاطر نشان کرد: وظایف استانهای نامبرده شده، هماهنگی برای استفاده از ظرفیت های مردمی برای تهیه امکانات این زائران خارجی است.

وی  در پایان با اشاره به برگزاری جلسات ستاد استقبال مردمی از زائران خارجی اربعین حسینی گفت: روز شنبه 8 آبان اولین جلسه این ستاد با حضور 24 رده از سپاه و بسیج برگزار شد و جانشین سازمان حج و زیارت و نماینده موسسات مردم نهاد هم در آن حضور داشتند.
ارسال نظرات