خبرهای داغ:
پدر شهید حسین فهمیده گفت: شنیده‌ایم روزنامه صهیونیستی عنوان کرده که یکی از بندهای محرمانه برجام، حذف درس شهید و شهادت از کتب درسی دانش‌آموزان است. و کسی هم اعتراضی نکرده است. امیدواریم همه این حرفها نادرست باشد.
کد خبر: ۸۷۷۰۲۶۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به فرموده رهبر معظم انقلاب "زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی ، شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است." و در دیدار با خانواده این شهید در رابطه با فداکاری و شجاعت او فرمودند "بروز چنین حوادثی که از تربیت صحیح و اصالت‌های خانوادگی است، صرفا در محیط‌های اسلامی جلوه‌گری و نور افشانی می کند".

8 آبان سالروز شهادت نوجوان 13 ساله دفاع مقدس، «محمد حسین فهمیده» است؛ نوجوانی که در عین کمی سن، روح بلند و وسعت نظری به عظمت عالم داشت؛ او که ترجمان بی بدیلی از شجاعت، منظومه بی پایان رشادت و خورشید تابان مردانگی و مرّوت بود.

به این بهانه، خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده این شهید، به گفت وگو نشست تا گوشه ای از ابعاد شخصیتی و منش معرفتی این شهید معظم را بازگو کرده و نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با این بزرگمرد و اسطوره دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

شهید محمد حسین فهمیده، در اردیبهشت سال ۱۳۴۶، در خانواده ای مذهبی در محله پامنار، از محله های قدیمی شهر قم، دیده به جهان گشود. دوران کودکی را به همراه دیگر فرزندان خانواده با صفا و صمیمیت، زیر سایه توجه و محبت پدر و مادری مهربان گذراند و در سال ۱۳۵۲راهی مدرسه شد. چهار سال ابتدایی را زیر نظر معلمی روحانی گذراند و سال پنجم را به دلیل انتقال خانواده اش به شهر کرج، در مدارس این شهر سپری کرد.

محمدحسین با عشق و علاقه به تحصیل، همواره دانش آموز وظیفه شناس و موفقی بود. او هم زمان با تحصیل، با پشتکار فراوان در کمک به پدر نیز می کوشید و با وجود سن کم، در فعالیت های مذهبی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می جست شهید فهمیده، پس از پیروزی انقلاب با تشکیل بسیج در آذر سال ۱۳۵۸به فرمان امام خمینی رحمه الله ، وارد بسیج شد.

 

 

پدر شهید: از وقتی خودش را شناخت بجز حرف امام، حرف هیچ کس را قبول نداشت

حسین سوم محرم سال 1346 به دنیا آمد. حاج خانم می‌خواستند اسم او را مسعود بگذارند، اما من گفتم این کودک اسمش را با خودش آورده و ما نام او را محمدحسین گذاشتیم.

محمد حسین از وقتی خودش را شناخت بجز حرف امام، حرف هیچ کس را قبول نداشت. زمانی بر این مردم گذشت که هیچ کس حتی جرأت اینکه در مورد امام حرف بزند و بشنود را نداشت ولی این جوان، نوارهای امام را داشت و گوش می کرد و هر چی امام می گفت قبول داشت و در این زمینه یک کلام بود.

سرچشمه تمام کارها در جهان اسلام تفسیر دو کلمه است: جهاد و شهادت، یکسری اتفاقات سیاسی و جناحی می‌افتد و نام یک شهید را که تمام دنیا به آن افتخار می‌کنند و این شهید الگوی جوانان و نوجوانان ما هست و به عنوان یک اسطوره یادش می کنند، یک دفعه و یکجا و به مناسبت یک حرف از یک روزنامه صهیونیستی، نام این شهید را از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان ما حذف می کنند و هیچ اتاقی هم نمی‌افتد. این مطلب را مردم به ما خبر دادند که جمله تاریخی امام در مورد شهید فهمیده و خود نام شهید را از کتب درسی حذف کردند.

بعد از پیگیری‌ها متوجه شدیم این روزنامه صهیونیستی عنوان کرده که یکی از بندهای محرمانه برجام، حذف شهید و شهادت از کتب درسی دانش آموزان است. البته ما امیدواریم که این مطلب صحت نداشته باشد و همه این اطلاعات به کل اشتباه باشد.

مادر شهید : می‌گفت هر جا امام بگوید می‌روم

هنگامی که جنگ تحمیلی آغاز شد و امام فرمودند "بسیج شوید"؛ دیگر ما کمتر حسین را در منزل می‌دیدیم. بیشتر کارهایی را انجام می‌داد که مربوط به بسیج و بسیجی و کارهای مذهبی و انقلابی است.

از طرف بسیج به کردستان اعزام شد. ما اصلاً اطلاعی نداشتیم که به کجا رفته است. بچه‌های سپاه حسین را از کردستان آوردند کرج من را هم خواستند تا از حسین تعهد بگیرند که حسین دیگر به منطقه نرود. چون هم قدش کوچک و هم سنش کم بود. نکته جالب این بود که حسین به آنها گفت "خودتان را زحمت ندهید اگر امام بگوید، هرکجا که باشد آماده هستم و من باید به مملکت خودم خدمت کنم" / منبع طنین یاس
ارسال نظرات