ابهری در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کاهش سن اعتیاد به 14 سال/نوجوانان با تبلیغات دروغ به سمت اعتیاد کشیده می شوند

جامعه شناس گفت: کاهش سن اعتیاد به 14 سال باعث شده بعضی نوجوانان و جوانان فریب تبلیغات دروغ را بخورند و یا از روی کنجکاوی و غرور کاذب به سمت اعتیاد کشیده شوند.
کد خبر: ۸۷۷۰۲۰۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

دکتر مجید ابهری جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کاهش سن اعتیاد و روابط نامتعارف در جامعه اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و انحراف آن از روش های اسلامی ایرانی تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی موجب بروز و گسترش ناهنجاری های غیر اخلاقی شده است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی نوپدید همچون عرفان های کاذب، بازی های جنسی، فیلم های غیر اخلاقی و گروه های منحرف شبهه افکن از یک سو و کم توجهی والدین و نهادهای متولی از سوی دیگر باعث شده آسیب های اجتماعی در برخی موارد به مرز هشدار برسند. دشمن ناامید از جنگ های کلاسیک و نظامی دست به جنگ نرم زده و با تهاجم فرهنگی هویت، آرمان ها و ارزش های ما را هدف قرار داده است. بعد از مبارزه بی امان نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و قضائی با سوداگران مرگ و مافیای مواد مخدر این بار قاچاقچیان با نام های جدید و فریبنده و ظاهر مختلف دست به تولید و عرضه مواد مخدر بسیار خطرناک و مرگ آور زده اند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: کاهش سن اعتیاد به 14 سال باعث شده بعضی نوجوانان و جوانان فریب تبلیغات دروغ را بخورند و یا از روی کنجکاوی و غرور کاذب به سمت اعتیاد کشیده شوند. ضعف اطلاع رسانی توسط بسیاری از رسانه ها باعث بی اطلاعی خانواد ها شده و مواد جدید، راهی برای بازگشت باقی نمی گذارد.

دکتر ابهری با اشاره به عوارض خطرناک مواد مخدر و روان گردان ها بیان داشت: مرگ، سکته های قلبی و مغزی، بالا رفتن ضربان قلب، کوری، از کار افتادن کلیه و کبد، از بین رفتن سیستم و عملکرد عقل و منطق و پررویی مخصوصاً در مسائل جنسی از جمله عوارض اصلی روانگردان های جدید هستند.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: دشمن با ترفندهای دروغ مانند اینکه این مواد اعتیاد آور نیستند، با یک یا دوبار کسی معتاد نمی شود، این مواد انرژی زا هستند، برای لاغری و ورزش مفیدند، دست به اغفال جوانان ما زده اند.

این جامعه شناس در ادامه مطلب اضافه کرد: کاهش سن بیوگی به 17 سال باعث شده بسیاری از جوانان از ازدواج گریزان شوند دشواری های موجود در راه ازدواج مانند بیکاری، گرانی مسکن، مشکلات اقتصادی و مسئولیت گریزی باعث ترس جوانان از ازدواج شده و در این رهگذر روابط نامشروع و فرازناشویی باعث نگرانی خانواده های شریف و شرافتمند شده است؛ لذا برای پیشگیری و مقابله با سونامی آسیب های اجتماعی جهاد ملی و عمومی لازم است همه باید بدانیم هیچ کسی در حاشیه امنیت نیست نه اصولگرا و نه اصلاح طلب، باید با کنار گذاشتن اختلافات و سلیقه های سیاسی و اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری این بار نیز دشمن سیلی خورده را به زانو درآورده و نا امید سازیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار