رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
طی 6 ماهه نخست امسال 61 پرونده تخلف از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی در این استان به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۱۲۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی استان زنجان در خصوص کشتار غیرمجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی است.

علی اشرفی افزود: در 6 ماهه نخست امسال، پنج هزار و 173 مورد در سطح این استان از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت و بازرسی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این نظارت و بازرسی ها 199 مورد موارد غیر بهداشتی مشاهده و در خصوص رفع موارد غیر بهداشتی به آنان تذکر کتبی و شفاهی داده شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 14 هزارو 255 کیلوگرم از فرآورده های پروتئینی و دامی غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی معدوم شد.

وی تاکید کرد: در این مدت از سال و طی بازرسی و نظارت های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی 17 هزار و 819 کیلوگرم از این فرآورده ها ضبط شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر نظارت از مراکز تولید، نگهداری عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی 2 هزار و 616 مورد نیز از خودروهای حمل این مواد بازدید شده است.

اشرفی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال و طی این نظارت ها 280 مورد نیز نمونه برداری انجام شده است، افزود: این نمونه برداری از فرآورده های خام دامی در رستوران ها، تالارها و خودروهای حمل این فراورده ها انجام شده است.

وی از مردم خواست، خریداران مایحتاج فرآورده های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.

اشرفی متذکر شد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی به حتم به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید مرغ های بسته بندی شده ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.

گفتنی است، مردم استان زنجان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی این استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

ارسال نظرات