مانور پدافند غیر عامل به همت حوزه بسیج دانش آموزی در شهرستان رشتخوار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۷۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مانور پدافند غیر عامل همزمان با این هفته به صورت نمادین با حضور دانش آموزان و جمعی از مسئولین محلی در دبیرستان شهید فارابی شهرستان رشتخوار اجرا شد.

در ابتدای این مراسم خالقداد عرب، فرماندار شهرستان رشتخوار ضمن تبریک  هفته پدافند غیر عامل و هفته بسیج دانش آموزی به دانش آموزان و شهادت شهید نوجوان محمد حسین فهمیده، در رابطه با موضوع پدافند غیرعامل، گفت: مصونیت‌سازی، افزایش توان بازدارندگی کشور را در مقابله با حوادث احتمالی به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: امروز امنیت جمهوری اسلامی ارزش این را دارد، که معلم ما، روحانی ما، دانش آموزان و مردم شاکر آن باشیم.

عرب نقش مردم را در بحث پدافند غیر عامل بسیار اساسی و مهم دانست و تصریح کرد: پدافند غیر عامل مجموعه اقدام‌های نظامی است، که در مقابله با هر گونه تجاوز در جهت  آمادگی و جلوگیری از بحران صورت می‌گیرد، در این بین مردم نقش بسیار مهمی را در بحث مصونیت سازی و مقابله با آن ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی در پدافند غیر عامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، یادآور شد: آموزش و یادگیری در پدافند غیرعامل حرف اول را می‌زند.

در ادامه این مراسم نیز حسین هراتی، مسئول عملیات سپاه شهرستان رشتخوار در رابطه با مسئله با اهمیت پدافند غیر عامل در جمع دانش آموزان حاضر در این مانور آموزشی گفت: جبهه استکبار با سردمداری آمریکا جنایتکار از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای به زانو در آوردن کشور عزیزمان استفاده می کنند، دانش آموزان هموراه باید این مسئله را مورد توجه و دقت خود قرار دهند و در جهت مقابله با هرگونه تهدید دشمن از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

هراتی در ادامه تصریح کرد: امروز اگر در بحث پدافند غیر عامل صحبت می کنیم، باید آمادگی  کامل برای هر گونه مقابله با تهدیدات دشمن را نیز داشته باشیم.

دانش آموزان در این مانور شیوه های مقابله با بحران‌های احتمالی در رابطه با پدافند غیر عامل را آموزش دیدند.

این مانور به همت حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان رشتخوار برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها