خبرهای داغ:
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تهدیدات و حرکات منطقه توسط کارشناسان رصد می‌شود بنابراین مطمئن باشید نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شوند و اگر تهدیدی رخ دهد کشور تهدیدکننده و کشور حمایت‌کننده را مورد هدف قرار خواهیم داد
کد خبر: ۸۷۷۰۰۶۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر احمدرضا پورستان امشب در یادواره شهدای اصغرآباد در توابع شهرستان خمینی‌شهر اظهار داشت: خدا را شاکرم که امروز در جمع نورانی خانواده شهدا و جانبازان و رزمندگان و دلاور مرد و مردم ولایت مدار شهر اصغرآباد حاضر شوم.

وی افزود: زمانی که رژیم بعث عراق با تمام تجهیزات مرزهای ما را مورد تجاوز قرار داد مردم به ندای تاریخی امام راحل لبیک گفتند و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حوادث شب عاشورا بیان کرد: حضرت زینب(س) در شب عاشورا به خدمت امام حسین(ع) رسید و از یاری نکردن کوفیان ابراز نگرانی کرد و امام حسین در پاسخ به ایشان فرمودند "به‌خدا این کسانی را که کنار من هستند آزمایش کرده‌ام و آنها فردا در کنار من به شهادت می‌رسند.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: پیامبر در مورد سلمان می‌فرمایند «او از اهل‌البیت است» که این سخن ایشان اشاره به قوم سلمان است که قوم سلمان هر جا که اسلام باشد در حال دفاع از اسلام است

وی با بیان اینکه سلمان از منطقه اصفهان بوده است و اصفهانی‌ها دینشان را ادا کرده‌اند اظهار داشت: سال‌های دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنیم به اصفهانی‌ها به جز حضور در لشکرهای اصفهان در سایر دسته‌ها نیز حضور داشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پهلوی دوم از آمریکا تبعیت محض داشت، گفت: شاه با وجو‌د همه خوش‌‌خدمتی‌ها پس از فرار از کشور چند‌ ساعت از رئیس‌جمهور آمریکا خواهش می‌کرد که هواپیمای خود را در آمریکا بر زمین بنشاند اما آمریکایی‌ها قبول نکردند؛ این نتیجه تبعیت از دشمن است.

وی با اشاره به جنگ‌های ترکیبی گفت: پس از جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها راهبرد جنگ‌های ترکیبی را برای دسترسی آسان و سریع به اهداف خود تعریف کردند و در این مسیر از همه ابزارهای جنگ سخت، جنگ نرم، دیپلماسی و فشارهای اقتصادی استفاده می‌کنند.

پوردستان ادامه داد: آمریکایی‌ها این راهبرد را از ابتدای انقلاب علیه ایران اسلامی پیاده‌سازی کردند که منزوی‌سازی ایران، تحریم، راه‌اندازی موج وسیعی از ترورها، ایجاد ناامنی در استان‌های مرزی و تحمیل جنگ بر کشور از جمله اقدامات آنان‌ علیه ملت ایران است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: داعش در خردادماه سال 93 در کمتر از یک ماه حرکت خود را از غرب عراق به مرزهای ایران آغاز کرد اما با هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح کشور داعش نتوانست خود را به مرزهای ایران برساند.

وی با بیان اینکه رفتار جمهوری اسلامی در سیاست خارجی به استناد قرآن کریم است اظهار کرد: قرآن و اسلام در این زمینه می‌گوید که از دشمنان نباید تبعیت کرد، جهاد کبیر یعنی عدم تبعیت از دشمن و برخلاف میل دشمن عمل کردن است.

امیر پوردستان با بیان اینکه جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن و برخلاف میل او حرف زدن و عمل کردن است اذعان داشت: کسی که از دشمن خدا تبعیت کند دچار ذلت خواهد شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بخشی از داعش به افغانستان رفته و بخشی از طالبان با او بیعت کرده‌اند و این گروه تلاش می‌کند تا خود را به مرزهای ایران نزدیک سازد. نیروهای مسلح با رصد دقیق نسبت به تحرکات دشمن ظرفیت‌های دفاعی لازم را متناسب با تهدیدات ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: مطمئن باشید فرزندان شما در نیروهای مسلح هرگز غافلگیر نمی‌شوند و ما هر کشور تهدیدکننده به‌همراه حامیانش را مورد هدف قرار می‌دهیم و ملت ایران و نیروهای مسلح با فرمانبری از رهبر معظم انقلاب جرأت حمله را از دشمن گرفته‌اند.

پوردستان با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن در جنگ نرم گفت: در آن دوران در تمام بازار کشور محصولات آمریکایی عرضه می‌شد و رئیس‌جمهور آمریکا احساس می‌کرد ایران یکی از ایالت‌های آمریکا است؛ اما زمانی که انقلاب پیروز شد و شاه از کشور فرار کرد، از تهران تا واشنگتن، 16 ساعت به آن‌ها التماس کرد تا هواپیما در آمریکا فرود بیاید اما به او اجازه ورود به آمریکا ندادند.

فرمانده نیرو زمینی ارتش بیان کرد: دشمن با اعمال تحریم ‌علیه ملت ایران تلاش کرد تا به اقتصاد ایران آسیب بزند، اما ملت ایران با پیروی از تدابیر رهبر معظم انقلاب در مقابل این تهدیدات ایستادگی کردند.

امیر پوردستان تصریح کرد: در دو سال اول انقلاب انواع توطئه‌ها را علیه انقلاب پیاده کردند و با تحریم اقتصادی، کودتا نظامی جنگ تحمیلی، ترور و بمب‌گذاری قصد توقف انقلاب را داشتند اما مردم با هدایت‌های امام خمینی در مقابله این طوفان‌ها ایستادگی کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: تهدیدات و حرکات منطقه توسط کارشناسان رصد می‌شود بنابراین مطمئن باشید نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شوند و اگر تهدیدی رخ دهد کشور تهدیدکننده و کشور حمایت‌کننده را مورد هدف قرار خواهیم داد.

وی در پایان با تذکر اینکه تبعیت محض از تدابیر رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه همه باشد، اظهار داشت: شهدا با اهدای خون خود پرچم را به دست ما داده‌اند و ما باید تلاش کنیم تا پرچمدار خوبی باشیم و در مسیر تدابیر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها