برای نخستین بار:

نمایشگاه عکس «مروست؛ تاریخی در کویر » دریزد گشایش یافت

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یز،فرماندارخاتم،بخشدار،اعضای شورای اسلامی مروست و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی نمایشگاه عکس«مروست؛تاریخی در کویر» در گنجینه فرهنگ و هنر یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۵۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،مشاور فرهنگی استاندار یزد،فرماندارخاتم،بخشدار و اعضای شورای اسلامی مروست،هنرمندان و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی نمایشگاه عکس«مروست؛تاریخی در کویر» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست در گنجینه فرهنگ و هنر یزد کار خود را اغازکرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس مروست طی سخنانی اظهار داشت:اقدامات فرهنگی انجام شده و برنامه های فرهنگی پیش رو در مروست قابل تقدیر است.

علی غیاثی ندوشن با سپاسگزاری از مسئولین شهرستان و بخش مروست و حمایتهای ارزشمند آقای کار اندیش مروستی معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیتهای خوب فرهنگی و هنری بخش مروست اشاره و افزود : منطقه مروست در زمینه فرهنگی چشم اندازروشنی در پیش رو دارد.

وی با تجلیل از اقدام خوب و ابتکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست گفت: برپایی این نمایشگاه به عنوان یک کار فرهنگی و هنری ارزشمند می تواند الگوی خوب و مناسبی برای دیگر مناطق و شهرستان های استان یزد باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه افزود: تهیه و انتشار کتاب عکس مروست نیز می تواند در معرفی توانمندیهای حوزه های مختلف بخش مروست نقش آفرین باشد.

مشاور فرهنگی استاندار یزد هم دراین مراسم با تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست در برپایی این نمایشگاه ارزشمند خاطر نشان کرد: آنچه اینجانب از برنامه های این اداره سراغ دارم اجرا و برگزاری برنامه های مطلوب و با کیفیت است که نمونه های مختلف آن را تاکنون شاهد بوده ام.

دکترغلامرضا محمدی با سپاسگزاری از مدیریت خوب آقای غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،با بیان اینکه در این نمایشگاه عکس،زیباییهای هنری به بهترین شکل تبلور یافته بود،برگزاری این نمایشگاه را در شناساندن ظرفیت های منطقه مروست با اهمیت توصیف و اظهارداشت: این نمایشگاه می تواند به عنوان یک الگو مورد توجه دیگر شهرستان های استان یزد قرار گیرد.

فرماندار خاتم هم در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عکس مروست تاریخی در کویر در معرفی و شناساندن ظرفیتهای این منطقه با اهمیت است.

محمد زاده رحمانی افزود: بسیار خوشحالیم از اینکه چند روزی گنجینه فرهنگ و هنر یزد در تسخیر فرهنگ مصور مروست به عنوان یکی از شهرهای کهن یزد و ایران می باشد.

وی با تجلیل از زحمات و تلاشهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،اقدامات انجام شده در دوره مدیریت آقای غیاثی را بسیار چشمگیر و ارزشمند توصیف و از تلاش و توجه وی به فرهنگ و هنر شهرستان ها و مناطق دور افتاده سپاسگزاری نمود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست نیز با تشکر و سپاسگزاری از همراهی و مساعدت مسئولین بخش،شهرستان و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این نمایشگاه از چاپ و انتشار کتاب عکس مروست ؛ تاریخی در کویر در آینده نزدیک خبر داد.

اکبر رنجبر به توانمندیهای خوب فرهنگی و هنری در بخش مروست اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این دوره مدیریت آقای غیاثی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در اجرای سیاستهای ایشان دراداره کل متبوع، به فرهنگ و هنر روستاها ی سطح بخش به صورت ویژه توجه شد.

وی از شروع کار تدوین و جمع آوری اطلاعات مربوط به 3 عنوان کتاب فرهنگ عامه در منطقه مروست خبر داد و افزود : با یاری خداوند بزرگ کتاب فرهنگ عامه مروست، کتاب فرهنگ عامه روستای کرخنگان و کتاب فرهنگ عامه روستاهای ترکان و هرابرجان در آینده نزدیک وارد دنیای کتاب خواهد شد. و این موضوع در معرفی و صیانت از فرهنگ اصیل و بومی این مناطق با اهمییت است.

گفتنی است این نمایشگاه تا دوازدهم آبان ماه در گنجینه فرهنگ و هنر یزد جنب مسجد ملا اسماعیل. میدان خان دایر است.



ارسال نظرات