جدیدترین نظرسنجی ملی انجام‌شده در آمریکا نشان می‌دهد که نامزد جمهوری‌خواهان اختلاف خود با «هیلاری کلینتون» را به تنها یک درصد کاهش داده است.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۳۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با اعلام از سرگیری تحقیقات در مورد ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نتایج یک نظرسنجی ملی نشان می‌دهد که پیشتازی وی از رقیب جمهوری‌خواهش به شدت متزلزل شده است.

در این نظرسنجی که مشترکا توسط روزنامه «واشنگتن‌پست» و شبکه «ای‌بی‌سی» انجام شده، فاصله «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان با کلینتون پس از تحولات هفته گذشته به تنها یک درصد کاهش یافته است.

هفته پیش شماری از مقامات ارشد حزب‌ جمهوری‌خواه که پیشتر حمایت خود از ترامپ را پس گرفته بودند، بار دیگر نظرشان را تغییر داده و بار دیگر به پشتیبانی از وی پرداختند. 

آخر هفته هم اداره تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) اعلام کرد که مدارک جدیدی به دست آورده که موجب شده پرونده ایمیل‌های کلینتون بار دیگر به جریان بیافتد.

هنوز محتوای این مدارک به درستی مشخص نیست، اما گفته می‌شود که این اسناد در ایمیلی کشف شده که «هما عابدین» دستیار کلینتون مشترکا با «آنتونی وینر» همسر سابقش، استفاده می‌کرده است.

وینر از مدتی قبل درگیر پرونده فساد اخلاقی است و اف‌. بی. آی هم این اسناد را در جریان تحقیقات در مورد پرونده وینر کشف کرده است.

هرچند که بیش از 60% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی واشنگتن‌پست-ای‌بی‌سی اعلام کرده‌اند که این خبر تغییری در رأی آن‌ها ایجاد نمی‌کند، بیش از 30% گفته‌اند که بیانیه اف. بی. آی احتمال رأی دادن آن‌ها به کلینتون را کاهش داده است. 

46% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که به کلینتون رأی می‌دهند، در حالی که 45% از پرسش‌شوندگان از ترامپ حمایت کرده‌اند. 

این در حالی است که پیشتر در نظرسنجی‌های مشابه کلینتون با اختلاف بیش از پنج درصدی پیشتاز بود.

پیشتازی ترامپ در ایالت کلیدی فلوریدا

همزمان نظرسنجی روزنامه نیویورک‌تایمز در ایالت «فلوریدا» از پیشتازی ترامپ حکایت دارد. 

در این نظرسنجی که روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، یعنی پیش از بیانیه اف. بی. آی، انجام شده، 46% از پاسخ‌دهندگان از ترامپ حمایت کرده‌اند، در حالی که 42% گفته‌اند به کلینتون رأی خواهند داد.

این ایالت که در انتخابات 29 رأی ایالتی دارد، از ایالت‌های بسیار تأثیرگذار در انتخابات است و حتی می‌تواند فرد پیروز را مشخص کند.

به  گزارش فارس، بر اساس قوانین انتخاباتی در آمریکا، جمعا 538 رأی ایالتی وجود دارد که به تناسب جمعیت و با توجه به تعداد نمایندگان کنگره، بین ایالات تقسیم شده است. هر نامزدی که بتواند جمعا 270 رأی ایالتی کسب کند، رئیس‌جمهور آینده آمریکا خواهد بود.
ارسال نظرات