خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت:‌ تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۳۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع با بیان اینکه سوره‌ای به عنوان انسان در قرآن کریم اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: انسان از نطفه آفریده شده و از این راه درس‌های فراوانی از جمله خداشناسی وجود دارد که باید وظیفه خود را در برابر این موضوع درست تشخیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان دارای قدرت شنوایی، بینایی و تعقل است، بنابراین در راهی که انسان باید در پیش گیرد،‌ مسئله هدایت بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت استفاده از محضر استاد گفت:‌ انسان باید استادی برای خود انتخاب کند و خدمت به استاد را فراموش نکند و باید در نظر داشت برکت علم در احترام استاد وجود دارد، هر اندازه برای استاد احترام بیشتری قائل باشیم، علم برکت بیشتری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب راز آفرینش در مورد شگفتی‌های خلقت انسان است، انسان می‌تواند از طریق این کتاب درس خداشناسی بخواند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد:‌ تمام شایستگی‌هایی که باید در انسان وجود داشته باشد، در نطفه وجود دارد، بنابراین قدرت بزرگی باید انسان را با عقل، کمال و هوش آفریده باشد.

وی با بیان اینکه کار پیامبران انسان‌سازی است، گفت: آنها می‌خواهند انسان را بسازند و راهنمایی کنند، خداوند تنها معصومان را کامل خلق کرده، انسان‌های عادی از ابتدا کامل نیستند، باید در دنیا به عنوان مدرسه درس بخوانند و کامل شوند.

استاد حوزه علمیه قم علم‌آموزی را از جمله اصول برای آفرینش انسان ذکر کرد و افزود: هر اندازه مطالعه و علم انسان بیشتر باشد، شایستگی او نیز افزایش پیدا می‌کند، امام علی(ع) در سخنی فرمودند ارزش هر انسان به اندازه علم اوست.

وی خاطرنشان کرد: عقل از دیگر مواردی است که انسان باید به آن توجه داشته باشد، عقل با علم متفاوت است،‌ علم دانستن و عقل به معنای بصیرت و تشخیص حق از باطل است، انسان عاقل دچار لغزش نمی‌شود، باید در نظر داشت، تقوا در عقل تأثیر دارد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند باید عقل، جهل و لشکریان آن را بشناسید و باید در نظر داشت هر کجا عقل است، لشکریان آن نیز حاضر هستند.

وی یادآور شد: آزمونی که بتوانیم معین کنیم، افراد در چه حدی از عقل هستند، وجود ندارد، ولی گذشت زمان، روزگار و فراز و نشیب‌ها می‌تواند تا اندازه‌ای عقل افراد را نشان دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور ایران سال‌های فراوانی زیر سیطره پادشاهان و رژیم شاهنشاهی بودند، افزود: مردم انقلاب کردند و زحمت کشیدند تا با شکل‌گیری انقلاب، اسلام ناب آورده شود.

وی با اشاره به تجمع برخی افراد بر سر مزار کوروش گفت: شاه می‌گفت کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم، اکنون عده‌ای دور مزار کوروش جمع شدند و طواف کردند و در این تجمع دستمال درآوردند و گریه کردند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در دوران امام خمینی(ره) نیز عده‌ای به یاد کوروش بودند، ایشان فرمودند شنیدم این افراد جمع شدند، گریه کردند که اسلام به این مملکت آمده است، این افراد همان‌ها هستند و ضد انقلاب هستند، تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم.

وی ادامه داد: کدام قدرت در این بخش کوتاهی کرده که این افراد اینگونه جمع شوند، با توجه به اینکه مملکت اسلامی و انقلابی قرار داریم، باید بیدار و هوشیار باشیم، این انقلاب دنباله‌گر انقلاب پیامبر و ائمه اطهار(ع) است و آنها خواستند انسان بسازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اصل ایمان و عقیده به عنوان اصل دیگر برای انسان‌سازی گفت: ایمان و عقیده به انسان قدرت می‌دهد، این اصل در هشت سال جنگ استکبار و استبداد را قلع و قمع کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعهد، تقوا و عمل از دیگر اصول است، بنابراین انسان باید در نظر داشته باشد که با این اصول ساخته می‌شود و انقلاب با این اصول به وجود آمد، بنابراین باید بیدار و آگاه باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: خداوند خواسته انسان‌ها آگاه، بیدار و با استقامت باشند، تا جلوی نقشه‌های دشمنان را بگیرند و در انقلاب زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: باید به اندازه‌ای قوی باشیم که کسی جرأت نکند، در برابر انقلاب حرکتی را انجام دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها