خبرهای داغ:
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی:

مجلس منافع نظام را مقدم می‌دارد/ دیوار کوتاه فرهنگ‌ را تخریب کردند/ نقش برخی از وزیران پیشنهادی در فتنه مشخص است

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: استقلال مجلس بیشتر از این است که وابسته به این یا آن گروه باشد، بنابراین باید منافع ملی و نظام را بر خواسته‌های جریان‌ها و افراد مقدم بدارد.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۳۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وزیران پیشنهادی دولت اظهار کرد: دو مسئله تعهد و تخصص وزیران مطرح است که به ادعای طرفداران دولت دو نفر از این وزیران مانند آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی با زیرمجموعه خود آشنایی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب فرد ناآشنا برای این وزارتخانه‌ها کار را بدتر می‌کند، ولی اینکه چه تدبیری دولت دارد و چه نقشه‌ای در کار است، باید طراحان این قضیه پاسخ دهند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه برخی مسائل در کشور از اصول است،‌ گفت:‌ به طور طبیعی این اصول باید رعایت شود، زیرا از خطوط قرمز است، کسانی که در فتنه 88 حضور داشتند و آتش بیار معرکه بودند، در این خطوط قرمز قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است بعد نادم و پشیمان شده‌ باشند ولی نقش برخی از وزیران پیشنهادی در فتنه مشخص است و اعلام برائت نیز نداشته‌اند.

جلالی عنوان کرد: اگر دستگاه قضایی زودتر اقدام می‌کرد و درباره کسانی‌ که در فتنه سابقه و برنامه‌ای داشتند، شفاف‌سازی می‌کرد، شاید امروز با این معضل مواجه نبودیم، البته هنوز نیز دیر نیست و می‌توانند زودتر اعلام کنند.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود چرا دولت افراد غیرفرهنگی را بر مراکز فرهنگی منصوب می‌کند، گفت: این اقدام بازی گرفتن فرهنگ و بی‌اعتنایی به فرهنگ است، زیرا در پایان دولت که فرهنگ در حال احتضار است، اینگونه افراد ناآشنا و ناوارد را معرفی می‌کند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی مشکل اصلی مردم را معیشت، رکود، تورم و تعطیلی کارخانجات ذکر کرد و افزود: در زمینه مسائل اقتصادی دولت به بن بست رسیده است و اکثر کارشناسان اقتصادی، دولت را در حوزه اقتصاد ناموفق می‌دانند ولی گویا برخی از مدیران و وزیران اقتصادی خودشان تهدید کردند که ما استعفا نمی‌دهیم مگر خودتان ما را حذف کنید.

وی یادآور شد: دولت نیز مقداری احتیاط کرده، خود دولت به این نتیجه رسیده که در حوزه اقتصاد مشکل جدی وجود دارد، البته این معضل و مشکل به اندازه‌ای جدی و عمیق است که در این مدت بعید است که بتوانند به مسائل اقتصادی سر و سامان دهند، بنابراین می‌گویند در این وضعیت باقی بماند تا در دولت آینده تکلیف آن مشخص شود.

جلالی عنوان کرد: با توجه به چنین اقداماتی می‌توان بیان کرد که دیواری کوتاهتر از حوزه فرهنگ پیدا نشده و این دیوار کوتاه را تخریب کردند.

وی با اشاره به سابقه نگرفتن رأی اعتماد توسط وزیران پیشنهادی دولت در مجلس پیشین گفت: دولت تصور می‌کند مجلس دهم نسبت به مجلس پیشین با دولت همسوتر است و موانع مجلس پیشین وجود ندارد و این مجلس نسبت به پرونده آقایان مسامحه می‌کند و به طور مجدد رأی می‌آورند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بعید است این مجلس روی مسائل اصولی و اساسی کوتاه بیاید، حداقل زیر پای دو وزیر پیشنهادی لرزان است، امیدی به رأی‌آوری دو وزیر نیست، ولی نظر دولت این است که این مجلس کنونی همسوتر است و همراهی می‌کند ولی واقعیت چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه مجلس در رأس امور است، گفت: استقلال مجلس بیشتر از این است که وابسته به این یا آن گروه باشد بنابراین باید منافع ملی و نظام را برخواسته‌های جریان‌ها و افراد مقدم بدارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار