کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

ارتباط زیاد در فضای مجازی باعث انزواطلبی در کاربر می‌شود

ارتباط زیاد و بی‌برنامه با فضای مجازی باعث ایجاد انزواطلبی و جدایی فرزندان از کانون گرم و امن خانواده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۰۰۱۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

حسین کرباسی کارشناس فضای مجازی و جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با معضلات و مشکلاتی که فضای مجازی برای جوانان و والدین آن‌ها ایجاد می‌کند، گفت: درباره فضای مجازی و خطراتش هرچه بگوییم کم است و فضای مجازی مکانی غیرقابل کنترل و خطرناکی خصوصاً برای نوجوانان است.

وی با بیان اینکه گوشه‌گیری و انزواطلبی یکی از مضرات فضای مجازی برای نوجوانان است، خاطر نشان کرد: ارتباط زیاد و بی‌برنامه با فضای مجازی باعث ایجاد انزواطلبی و جدایی فرزندان از کانون گرم و امن خانواده می‌شود به طوری که جوان و نوجوان هیچ علاقه‌ای نسبت به هم‌نشینی با پدر و مادر برادر و خواهر نشان نمی‌دهد.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه فرزندان اینترنتی در میهمانی‌ها و مراسم‌های فامیلی کمتر شرکت می‌کنند و هیچ علاقه‌ای به دورهم بودن ندارند، یادآور شد: استفاده نامطلوب از فضای مجازی دچار نوعی آشفتگی و عدم مهارت در ایجاد ارتباط اجتماعی می‌شوند و نمی‌توانند ارتباط گرمی از خود به نمایش بگذارند و حس و علاقه تفریح خانوادگی و مسافرت را از دست می‌دهند!

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی به‌راحتی می‌تواند جوان و نوجوان ما را در معرض آموزش و استفاده از خشونت قرار دهد، عنوان کرد: این عدم ارتباط با اجتماع و انزوا درنهایت باعث پرخاشگری و رفتن نوجوان به سمت خشونت می‌شود.

ارسال نظرات